عصر خودرو

معاون اول رییس جمهور در مجلس مطرح کرد :

شروع جنگ اقتصادی توسط آمریکا

عصر بازار- معاون اول رییس جمهور گفت: آمریکا به ظن خود یک جنگ اقتصادی جدید علیه کشور ما شروع کرده و تصور آنها از جنگی که شروع‌ کرده‌اند این است که می‌توانند اقتصاد کشور را زمین گیر کنند.

شروع جنگ اقتصادی توسط آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، اسحاق جهانگیری در نشست علنی امروز (یکشنبه، 3 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک در مورد رد لایحه یک فوریتی اصلاح بخشی از ساختار دولت اظهارداشت: علت حضور من در جلسه مجلس در دفاع از لایحه‌ای است که دولت تقدیم مجلس کرده و تاکید بر این نکته است که این تفکیک به جهات مختلف در وضعیت فعلی یکی از ضرورت‌های قطعی و حیاتی کشور است.

    معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه متاسفانه تاکنون در خصوص شرایط جدیدی که پیش روی کشور است با مجلس، دولت و مردم گفتگوی شفاف و روشنی نداشته‌ایم و به همین دلیل شرایط موجود برای بسیاری از مسئولین به عنوان شرایط ویژه ترسیم نشده است، گفت: آمریکا به ظن خود یک جنگ اقتصادی جدید علیه کشور ما شروع کرده، تصور آنها از جنگی که شروع‌ کرده‌اند این است که می‌توانند اقتصاد کشور را زمین گیر کنند و به تفسیر رییس جمهور آمریکا ایران پای میز مذاکره می‌آید.

    وی با اشاره به اینکه در مقطع فعلی همه مسئولین کشور، نخبگان و جریانات سیاسی باید در مقابل توطئه بزرگی که شروع شده متحد باشند و برنامه‌ریزی کنند، ادامه داد: برای اینکه با افتخار و سربلندی از این دوره عبور کنیم نیازمند ساز و کارهای اقتصادی هستیم.

    معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دو وزارتخانه ای که امروز مورد بحث هستند، در مقطع فعلی کشور اهمیت بالایی دارند، گفت: در دنیا و حتی در آزادترین کشورها، معمولا اختیارات تفکیک و ایجاد در سطح وزارتخانه ها جزو اختیارات رییس جمهور است که کابینه خود را با چند وزیر معرفی کند.

    جهانگیری با اشاره به اینکه کوچک سازی دولت در مبحث وزارتخانه نیست، ادامه داد: کوچک سازی دولت در بیش از چند میلیون کارمند دولت، صندوق های بازنشستگی وابسته به دولت، نهادهایی در سطح استان و شهرستان ها معنا پیدا می کند.

    وی با تاکید بر اینکه وزارتخانه برای سیاستگذاری به منظور توسعه و پیشرفت برای مقابله با توطئه های طراحی شده است، عنوان کرد: هدف گیری اصلی اقتصادی کشور در مرحله اول، بخش صنعت و بازرگانی است. این دو بخش نیازمند این هستند تا از چابکی، سرعت عمل و تصمیم گیری به موضوع برخوردار باشد. یک روز تاخیر در ایجاد وزارت بازرگانی به عنوان نهادی که هم و غم آن کنترل قیمت ها، بازار و تامین احتیاجات مردم است، مساوی با فشار آمدن به مردم است.

    جهانگیری در ادامه با بیان اینکه در روزهای آینده با کارخانه‌های تعطیل شده متعددی روبرو خواهیم شد، گفت: متاسفانه بخش‌های مختلف صنعت و تجارت و حوزه‌های راه و مسکن در وزارتخانه‌های مربوطه مغفول مانده است.

    معاون اول رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به صنعت حمل و نقل کشور است، عنوان کرد: امروز صنعت هواپیمایی، حمل و نقل دریایی و بیمه‌های حمل و نقل از سوی دشمن و به دلیل توطئه‌های آنها مورد آسیب قرار گرفته است

    وی افزود: از طرف دیگر بخش مسکن یکی از مهم ترین حوزه‌های وزارت راه و شهرسازی است که می‌تواند در اشتغال زایی کمک بسزایی داشته باشد از این رو این حوزه‌ها باید از هم تفکیک شوند.

    جهانگیری همچنین با بیان اینکه دولت باید کشور را برای مقابله با تحریم‌ها فرماندهی کند، اظهارداشت: برای عبور از وضع فعلی نیازمند رای مجلس برای تفکیک وزارتخانه‌ها هستیم و اگر دولت اختیار کافی برای مدیریت بخش‌های مسکن و حمل و نقل، صنعت و تجارت به صورت جداگانه نداشته باشد این حوزه‌ها قابل کنترل و هدایت نیستند.

    برچسب ها