عصر خودرو

عضو اتحادیه مرغداران گوشتی :

قیمت ذرت ۵ درصد ارزان شد

عصر بازار- عضو اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: هم اکنون هر کیلو ذرت با کاهش ۵ درصدی به نرخ یک‌هزار و ۲۰۰ تومان به مرغداران عرضه می‌شود.

قیمت ذرت ۵ درصد ارزان شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، عظیم حجت عضو اتحادیه مرغداران گوشتی ، درباره آخرین وضعیت نرخ مرغ در بازار اظهار کرد: هم اکنون نرخ هر کیلو مرغ زنده در مرغداری 4 هزار و 800 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها از 6 هزار و 500 تا 6 هزار و 700 تومان در نوسان است که با قیمت واقعی خود 2 هزار و 500 تومان اختلاف دارد.

    وی با اشاره به اینکه خرید مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام تأثیری بر روند بازار نداشته است، افزود: نرخ خرید مرغ توسط پشتیبانی امور دام مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی نیست، به همین دلیل این امر بر تعادل بازار و کاهش زیان مرغداران تأثیر چندانی نداشته است.

    به گفته حجت نرخ واقعی هر کیلو مرغ در خرده فروشی با احتساب نوسان هزینه‌های تولید 9 هزار و 500 تومان است.

    این مقام مسئول ادامه داد: اگرچه وزارت جهادکشاورزی نرخ کارشناسی هر کیلو مرغ برای مصرف کننده را 9 هزار و 500 تومان اعلام کرده است، اما پشتیبانی امور دام نمی‌تواند از وزارت جهاد تبعیتی داشته باشد چرا که ستاد تنظیم بازار، نرخ مصوب مرغ را اعلام می‌کند و انتظار می‌رود  بازنگری در قیمت‌ها انجام دهد.

    عضو اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت نهاده‌های دامی بیان کرد: علی‌رغم کاهش قیمت مرغ در بازار، نرخ نهاده‌های دامی با نوساناتی روبه‌رو بود که خوشبختانه با ورود پشتیبانی امور دام،کمبود نهاده در بازار مدیریت شد.

    وی از کاهش 5 درصدی قیمت ذرت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک‌هزار و 200 و کنجاله سویا 2 هزار و 600 تومان به مرغداران توزیع می‌شود که با استمرار توزیع احتمال کاهش نرخ کنجاله سویا در بازار وجود دارد.

    حجت در پایان با اشاره به ضرورت مدیریت عرضه و تقاضا در بازار تصریح کرد: برای حفظ روند منطقی تولید، قیمت تمام شده در فروش مرغ باید لحاظ شود و در غیر این صورت امکان ادامه تولید برای مرغداران وجود ندارد.

    برچسب ها