عصر خودرو

عضو شورای‌عالی بورس :

بورس امن ترین گزینه سرمایه گذاری در شرایط حاضر است

عصر بازار- عضو شورای‌عالی بورس بازار سرمایه را امن ترین گزینه برای سرمایه گذاری در شرایط امروز اقتصاد کشور دانست و گفت: رشد بازار سرمایه به دنبال رشد سایر بازارها و افزایش تورم آغاز شده است

بورس امن ترین گزینه سرمایه گذاری در شرایط حاضر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، مصطفی حقیقی‌مهمانداری ، با اشاره به اینکه طبق آمار بانک مرکزی نقدینگی در کشور افزایش نیافته است، گفت: با این حال،  وضعیت اقتصادی و تورم به گونه ای است که جامعه در شرایط "فرار از پول" قرار گرفته چراکه ارزش پول ملی کم و قدرت خرید کاهش یافته است.

    وی هجوم مردم برای خرید کالاهای ارزشی مثل سکه، طلا و ارز را به دلیل کاهش ارزش پول ملی دانست و اظهار داشت: هرچند بازارهای غیر مولد گزینه اول ورود نقدینگی ها پس از کاهش پول ملی بوده اما بازار سهام در این شرایط بهترین گزینه سرمایه گذاری است.

    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه در شرایط "فرار از پول" ، نقدینگی ها تبدیل به ارز، سکه، و ملک شدند،گفت: کاهش ارزش پول ملی مهمترین دلیل این اتفاق است.

    عضو شورای عالی بورس ورود نقدینگی به بازارهای سفته بازانه را باعث ایجاد تلاطم در اقتصاد دانست و تاکید کرد: بر همین اساس بازار سرمایه بهترین محل برای هدایت این سرمایه ها در شرایط" فرار از پول" است.

    وی با اشاره به اینکه اکثر سهام بازار سرمایه از وضعیت بنیادی خوبی برخوردارند ،تاکید کرد: در حال حاضر گزینه های خرید در بازار سرمایه بسیار زیاد است، البته این خرید ها باید با مطالعه و تحلیل باشد ، صورت های مالی و دورنمای صنایع باید قبل از خرید سهام بررسی شود.

    حقیقی مهمانداری با تاکید بر اینکه سبدی از صنایع بزرگ و تاثیر گذار بر اقتصاد در بازار سرمایه حاضر هستند، اظهار داشت: به عنوان مثال رونق بازار مسکن بخش قابل توجهی از صنایع بازار سرمایه را با رشد مواجه می کند به همین دلیل خرید سهام شرکت های این صنعت می تواند برای سرمایه گذاران بازدهی به همراه داشته باشد . بسیاری از صنایع بازار سرمایه مثل فولاد،سیمان و آلومینیوم  وابسته به صنعت ساختمان هستند، بر همین اساس زمانی که این صنعت با رونق مواجه می شود چندین صنعت بزرگ مرتبط و اقتصاد کشور متاثر خواهد شد.

    وی به سایر صنایع بزرگ و تاثیر گذار بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: هرچند بازار سرمایه در شرایط خوبی قرار دارد و اکثر صنایع و سهام بازار کم ریسک و با چشم انداز بازدهی مثبت هستند اما سرمایه گذاران پیش از خرید هر سهمی باید تک تک متغیرهای تاثیر گذار بر سهم و صنعت را بررسی کنند و در شرایط صعودی بازار اسیر هیجان نشوند و دنباله رویی از صف های خرید نکنند.

    عضو شورای عالی بورس درباره تاثیر رشد نرخ ارز بر بازار سرمایه و لزوم هدایت نقدینگی ها از این بازار غیر مولد به سمت بازار سرمایه گفت: افزایش نرخ ارز باعث جذب بخشی از سرمایه ها شد چراکه افزایش ها در این بازار بسیار سریع بود وحتی اعلام نرخ رسمی دولتی هم نتوانست مانع این رشد شود تا جایی که امروز در کنار نرخ دولتی حتی برخی از رسانه های رسمی، نرخ غیر دولتی و بازار سیاه را اعلام می کنند.

    وی با تاکید بر اینکه هنوز بخشی از نقدینگی ها در بازار ارز مانده است اما نباید ریسک های آن را فراموش کرد، گفت: در این مورد می توان به بازارسکه اشاره کرد که هفته گذشته شاهد رشد آن بودیم اما در فاصله زمان کوتاهی در مسیر نزولی قرار گرفت و چنین ضررهایی به طور قطع در بازار ارز نیز وجود دارد.

    حقیقی مهمانداری با اشاره به ریسک های بازارهای غیر مولد اظهار داشت: در شرایط فعلی بازار سرمایه بهترین و کم ریسک ترین گزینه سرمایه گذاری است، مشروط به اینکه افراد با تحلیل صحیح سرمایه گذاری کنند تا از رشد های این بازار منتفع شوند.

    برچسب ها