عصر خودرو

در آخرین روز نمایشگاه ریلی انجام شد

امضای قرارداد تأمین ۲۰۰ ست تراورس بتنی برای خطوط ریلی

عصر بازار- قرارداد تأمین ۲۰۰ ست تراورس بتنی با بار محوری ۲۵ تن در آخرین روز از ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل و نقل ریلی، با حضور اعضای هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران امضاء شد‌.

امضای قرارداد تأمین ۲۰۰ ست تراورس بتنی برای خطوط ریلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، سعید رسولی، عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه مراسم امضای این قرارداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: ارزش این قرارداد 34 میلیارد ریال است و در طی دو سال این تروارس‌های تولیدی شرکت بتون صنعت بریس به شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (‌ایرید) تحویل می‌شود که ارزش این قرارداد تا دو برابر نیز قابل افزایش است.

    وی رونمایی از موتور ملی ریلی، واگن مخزن‌دار شرکت حمل ونقل پارسیان‌، کتاب یک صد سال تاریخ مهندسی راه‌آهن ایران و ماشین ارزیابی اتوماتیک زیر ساخت خط‌آهن و امضای چند قرارداد تولید واگن‌های مسافری و باری را از مهم ترین رویدادهای‌ ششمین نمایشگاه ریلی اعلام کرد.

    ‌500 دستگاه سوزن شبکه ریلی تا پایان امسال تولید می‌شود

    بنابراین گزارش در این مراسم همچنین مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران گفت: این شرکت اولین تولید کننده سوزن‌های شبکه ریلی کشور است، به طوری که در سال 94 بیش از 50 دستگاه سوزن خط‌آهن در این شرکت تولید شد.

    سید کاظم طاهرزاده افزود: این شرکت در سال 95 بیش از 260 دستگاه و در سال گذشته حدود 380 دستگاه تولید کرد که تا پایان امسال نیز 500 دستگاه سوزن شبکه ریلی تولید می‌کند که با استفاده از این سوزن‌ها تغییر مسیر قطارهای مسافری و باری در شبکه ریلی و ایستگاه‌های راه آهن انجام می‌شود.

    وی یادآور شد: محصولات این شرکت از 20 سال پیش شروع شده و هم اکنون سوزن تولیدی این شرکت تحت لیسانس شرکت وسلوه فرانسه طبق استانداردهای اروپایی و بین المللی به شرکت‌های راه‌آهن و مترو تحویل شده تا در خطوط ریلی خود استفاده کنند.

    بنابراین گزارش، ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته که از 29 خرداد 97 با حضور 90 شرکت خارجی و 200 شرکت ایرانی در حوزه صنعت حمل ونقل ریلی کشور شروع به کار کرده بود، بعد از ظهر دیروز به کار خود پایان داد.

    ‌در این نمایشگاه 90 شرکت خارجی از کشورهای آلمان، چین، روسیه، لتونی، اسپانیا، ترکیه، جمهوری چک و اتریش آخرین دستاوردهای خود را در بخش‌های تولید واگن‌های مسافری، باری‌، لکوموتیو و قطعات مختلف صنعت حمل ونقل ریلی و تجهیزات الکترونیک خطوط ریلی به نمایش گذاشتند.

    توجه به توسعه حمل ‌و نقل ترکیبی و لجستیک و برگزاری‌ میزگرد‌های تخصصی از رویکردهای اصلی ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل ونقل ریلی بود تا طبق سند جدید، استراتژی حمل‌ و نقل لجستیک و حمل‌ و نقل ترکیبی چند وجهی در مدل‌های مختلف زمینه‌های توسعه آن در ایران فراهم شود.

    برچسب ها