عصر خودرو

گزارش روز؛

روز پرتقاضا و مثبت گروه بانکی

عصر بازار- طبق پیش بینی بازار متعادل و مثبت تر از روز گذشته در اکثر گروه ها بخصوص خودرویی و بانکی دنبال شد تا جایی که نمادهای وپست، وانصار صف خرید و نمادهای سمایه و خپارس تا نزدیکی صف خرید شدن پیش رفتند.

روز پرتقاضا و مثبت گروه بانکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، طی معاملات امروز معاملات بسیار پرحجم و صف خرید نماد زمگسا به دلیل افزایش سرمایه سنگین چشم نوازی کرد. این افزایش سرمایه 1436 درصدی از محل مطالبات ناشی از واگذاری اراضی زراعی و آورده نقدی سهامدران است که در این بین نکته حائز اهمیت  انتقال و فروش حدود 2.8 میلیون سهم از کد حقوقی به کد حقیقی در این شرکت کوچک، کم شناور و کم معامله بازار سرمایه است.

    در گروه حمل و نقل نماد حتوکا بواسطه خبر برنده شدن دو مناقصه شرکت فولاد مبارکه و شرکت ملی نفت ایران، با افزایش اقبال و صف خرید مواجه گردید این در حالیست که قراردادهای مذکور اثری بر سود 94 نداشته و تاثیر آن در سال 95 نمایان خواهد شد.

    گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند که در این بین گروه خودرویی پرتقاضا و مثبت تر و گروه لیزینگی متعادل و منفی تر پی گیری شد همچنین نماد حتاید پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیات مدیره مثبت به گردونه معاملات بازگشت.

    گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری اکثرا مثبت بودند اما اقبال در گروه بانکی بیشتر بود تا جایی که نمادهای وپست (به دلیل احتمال وصول مطالبات و قرار داشتن در سطوح حمایتی) و وانصار صف خرید و نمادهای دی و سمایه تا یک قدمی صف خرید پیش رفتند. بانک های صادرات و ملت نیز در ادامه حمایت ها و بازارگردانی سهامداران عمده و حقوقی ها، معاملاتی پرحجم و متعادل را تجربه کردند همچنین نماد سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران با توجه به حد نصاب نرسیدن مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت.

    گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی اکثرا متعادل با گرایشی منفی دنبال شدند که در این بین برخی نمادها همچون شتران، شراز، شسینا، شفارس و شکلر مثبت و صف خرید بودند. شایعه راه اندازی خط تولید جدید در سال 96 و افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران دلیل اقبال نماد شکلر در روزهای اخیر است. نماد شرکت صنایع شیمیایی ایران بعد از معاملاتی کم حجم و متعادل جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد.

    گروه های فلزی و معدنی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند و معدود نمادهای وتوکا، هرمز، میدکو و فولای مثبت به کار خود پایان دادند. نماد ذوب آهن تحت حمایت های مجموعه سرمایه گذاری فرهنگیان و سامان فرهنگیان متعادل پی گیری شد. شرکت ذوب آهن علاوه بر خبر افزایش سرمایه سنگین درصدد است تا کوره های بلند با حداکثر پارامترهای خود فعالیت نمایند تا ضمن افزایش تولید، مصرف مواد اولیه نیز کاهش یابد.

    تپکو، بالاس، فاذر، رتکو و آکنتور نمادهای مثبت گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی بودند و بقیه هم گروهی ها اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین گروه ماشین آلات و دستگاه‌های برقی  از فشار فروش به مراتب بالاتری نسبت به بقیه برخوردار بودند همچنین نماد حفاری با ادامه افت قیمتی و صف فروش جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شد.

    گروه های ساختمانی و سیمانی همچنان معاملاتی فرسایشی و منفی را تجربه کردند و فقط معدود نمادهای ثفارس، ثتران، ثشاهد، سبزوار و سرود مثبت بودند و جابجایی بلوک و معاملات پرحجم و مثبت نماد ثاژن نمایان تر بود همچنین نماد ثنوسا با افت قیمتی مجدد جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

    گروه کانی های غیر فلزی نیز همسو با کلیت بازار اکثرا مثبت دنبال شدند تا جایی که نمادهای کگاز و شلیا صف خرید و کاذر تا یک قدمی صف خرید پیش رفت اما در اواخر بازار با عرضه های پر حجم تری به کار خود پایان دادند. نماد کگاز در صورت تثبیت روی مقاومت 230 تومان تا 270 و در ادامه 300 تومان جای رشد قیمتی دارد. نماد کساوه تحت تاثیر گره معاملاتی افت قیمتی کرد اما همچنان تحت فشار فروش با صف فروش به کار خود پایان داد. گروه قندی همچنان مثبت و معاملات پرحجم، مثبت نماد زمگسا و صف خرید نماد غپینو در گروه غذایی چشم نوازی کرد.

    در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای وانصار و وتجارت با رشد 16.99 واحدی به ارتفاع 62,233 واحدی رسید که در این بین نمادهای تاپیکو و رمپنا بیشترین تاثیر منفی را داشتند. احتمالا فردا همچنان معاملاتی متعادل و مثبت با آهنگ ملایم تر را نظاره گر باشیم که در صورت مشخص شدن پرونده هسته ای و اخبار مربوطه می تواند از بعد روانی صعودی سریع و چند روزه را تجربه کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها