عصر خودرو

طی ۱۶ روز اجرای سیاست جدید دولت به ثبت رسید؛

فروش ۵۵ هزار تن ذرت خوزستان از طریق بورس کالا

عصر بازار- نگاهی به آمار معاملات محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران نشان می دهد که هر چه از اجرای طرح قیمت تضمینی ذرت خوزستان می گذرد، میزان استقبال فعالان بازار ذرت از معاملات گواهی سپرده کالایی بورس کالا نیز بیشتر می شود، به طوریکه معاملات ذرت خوزستان امروز هم در تالار نقره ای رکورد زد.

فروش ۵۵ هزار تن ذرت خوزستان از طریق بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، امروز و در شانزدهمین روز از آغاز معاملات گواهی سپرده کالایی ذرت، بالغ بر 10 هزار و 523 تن ذرت خوزستان به ارزش بیش از 66 میلیارد ریال به فروش رفت و رکوردی تازه در معاملات این اوراق ثبت شد. پس از شروع طرح قیمت تضمینی بر روی ذرت استان خوزستان، تاکنون حدود 2 هزار و 211 کشاورز ذرت کار خوزستانی توانسته اند افزون بر 55 هزار تن ذرت برداشت شده از کشتزارهای استان خوزستان را از طریق بورس کالای ایران به فروش برسانند.

    این گزارش همچنین حاکی است، در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، حدود 24 هزار تن انواع مواد پلیمری، 4646 تن انواع قیر، 5 هزار تن لوب کات سنگین و 800 تن انواع گوگرد مورد معامله قرار گرفت.

    تالار صادراتی نیز شاهد معامله 3 هزار تن قیر 6070 و 200 تن عایق رطوبتی بود. مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران نیز 55 هزار تن سنگ آهن دانه بندی را به قیمت 8 دلار در هر تن در تالار صادراتی به فروش رساند.

    شایان ذکر است، در حالی 60 تن شمش هزارپوندی 99.8 شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو)، به قیمت 60 هزار و 595 ریال در تالار محصولات صنعتی و معدنی دادوستد شد که معامله 5 هزار تن دیگر از این محصول در سیستم مچینگ ثبت شد.

    براساس این گزارش، در این روز و در مجموع، حدود 110 هزار تن انواع کالا با ارزش نزدیک به 1280 میلیارد ریال در تالارهای مختلف بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها