عصر خودرو

با حضور تمام اعضا؛

نشست ۱۷۴ اوپک آغاز شد

عصر بازار- نشست ۱۷۴ اوپک با حضور تمامی اعضای این سازمان آغاز به کار کرد.

نشست ۱۷۴ اوپک آغاز شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر, نشست 174 اوپک با حضور تمامی اعضای این سازمان آغاز به کار کرد.

    به گفته کارشناسان در پی درخواست دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا از اوپک به منظور افزایش تولید با هدف کاهش قیمت ها، برخی از اعضای این سازمان نسبت به این درخواست واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند. چرا که اوپک سازمانی اقتصادی و مستقل است که بر اساس شرایط بازار درباره افزایش یا کاهش تولید و عرضه نفت اعضای خود تصمیم می گیرد. 

    بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در واکنش به این درخواست ترامپ گفته بود در مقطع کنونی با هیچ افزایش تولیدی موافق نیستم، زیرا در بازار عدم تعادل نداریم. ضمن این که قرار نبود در جلسه اوپک در مورد افزایش تولید بحثی داشته باشیم. پرداختن به این موضوع نشان دادن چراغ سبز به تصمیم‌های آمریکاست.

    وزرای نفت عراق، عمان، ونزوئلا نیز به طور ضمنی از این نوع رویکرد وزیر نفت ایران حمایت کردند.   طبق گفته زنگنه یکی از موضوعاتی که در این نشست بررسی می شود احتمال افزایش تولید است که در صورت عدم اجماع اعضا این احتمال مردود شده و توافق قبلی که پایبندی به کاهش 1.8 میلیون بشکه در روز است تا پایان سال جاری میلادی ادامه می یابد. 

    طبق پیش بینی خالد الفالح، وزیر نفت عربستان تقاضا در فصل سرما افزایش می یابد. 

    به گزارش دبیرخانه اوپک،  در ساعت 12 و 30 دقیقه به وقت تهران، نشست افتتاحیه با حضور همه سران هیئت‌ها، فرستادگان کشورهای عضو اوپک و رسانه‌ها برگزار می‌شود. در ساعت 13 و 30 دقیقه نیز نشست پشت درهای بسته، با حضور سران هیئت‌های کشورهای عضو و محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک، برگزار خواهد شد. در نهایت، ساعت 15 و 30 دقیقه نشست خبری با حضور سهیل المزروعی، رئیس دوره‌ای اجلاس اوپک و وزیر انرژی امارات و همچنین محمد بارکیندو، برگزار خواهد شد.

    از سوی دیگر، چهارمین نشست وزارتی کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو اوپک نیز از ساعت 12 و 30 دقیقه روز شنبه (دوم تیر ماه) برگزار می‌شود.

    نشست افتتاحیه، با حضور سران هیئت‌های نمایندگی، فرستادگان کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیرعضو اوپک و رسانه‌ها برگزار می‌شود و جلسه عمومی نشست اوپک و غیر اوپک، ساعت 12 و 30 دقیقه با حضور سران هیئت‌های نمایندگی و فرستادگان کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو اوپک برگزار خواهد شد.    جلسه پشت درهای بسته این نشست نیز با حضور سران هیئت‌های نمایندگی و فرستادگان کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو و دبیرکل اوپک، در ساعت 13 و 30 دقیقه برگزار می‌شود.  همچنین در ساعت 15 و 30 دقیقه، نشست خبری مشترک با حضور رئیس اجلاس اوپک و دبیر کل این سازمان برگزار خواهد شد.

    برچسب ها