عصر خودرو

انتقاد مدیرعامل ماشین‌سازی تبریز از جوسازی‌ها

عصر بازار- مدیرعامل ماشین سازی تبریز با بیان اینکه وزیر صنعت مخالف خصوصی سازی ماشین سازی است، گفت: وزیر صنعت می گوید ماشین سازی نباید خصوصی شود اما سازمان های مرتبط دیگر چون سازمان خصوصی سازی و غیره حرف دیگری می زنند و این چنین می شود که گفته های وزیر اجرایی نمی‌شود چون مراکز قدرت دیگر وتو می کنند.

انتقاد مدیرعامل ماشین‌سازی تبریز از جوسازی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، میر علی اکبر اصل خادم در جلسه بررسی موانع، مشکلات و راهکارهای صنعت استان در جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در شرایط سخت منطقه ای و تحریم های داخلی و خارجی قرار داریم، گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران می خواهد به عنوان قدرت اقتصادی و سیاسی با استفاده از نیروی ایمانی و اقتصادی که یک بعد آن صنعت است، خود را در دنیا مطرح کند.

    وی افزود: صنعت ریشه در علم و دانشگاه دارد و از این رو برای رسیدن به قدرت صنعتی به قدرت علمی و دانشگاهی نیاز داریم.

    وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و فضای علمی کشور پس از انقلاب اسلامی پویاتر شده است اما مشکلی که باعث ایجاد بحران های حاضر در صنعت شده، عدم اهتمام به کار کارشناسی در صنعت است.

    خادم با اشاره به اینکه متاسفانه صنعت کشور ما سیاسی شده است، اظهار کرد: صنعت ما علمی و استاد کاری نیست، صنعت در کشور ما یک متولی ندارد و این خود نیز از مشکلات بسیار بزرگ است، صنعت باید تنها یک متولی داشته باشد و آن هم وزیر صنعت باید باشد.

    وی تاکید کرد: همه تحریم‌های ما خارجی نیست بلکه کمر ما را در صنعت، تحریم‌های داخلی شکسته است، از طرفی دیگر اصل 44 قانون اساسی نیز بهانه ای برای برخی افراد شده است تا هر بلایی که می خواهند بر سر صنعت بیاورند.

    او با اشاره به وقایعی که در سال های اخیر در کارخانه ماشین سازی رخ داده است، ادامه داد: از سال 1383 تا امسال ماشین سازی در لیست فروش قرار گرفت و در این سال ها در حالی که باید این کارخانه از لحاظ ماشین آلات احیا و تجدید می شد هیچ تلاشی انجام نشد و در این راستا تحریم های داخلی زیادی بر شرکت ماشین سازی تحمیل شد و با این وضعیت نباید انتظار داشت که صنعتی سر پا بماند.

    مدیرعامل ماشین سازی تبریز با انتقاد از جوسازی‌های صورت گرفته در برخی رسانه‌ها علیه شرکت ماشین سازی گفت: 23 روز است که برای اولین بار حقوق کارگران عقب افتاده است اما متاسفانه در رسانه های پرمخاطب علیه صنعتی که می خواهند به فروش برسانند، شانتاژ می کنند.

    وی افزود: بلاهایی که بر سر صنعت ما آمده است به دلیل تحریم ها و اشتباهات داخلی است.

    وی ادامه داد: در عرض سه روز یک میلیارد دلار به دو شرکت سایپا و ایران خودرو داده می شود، شرکت هایی که به کشورهایی چون سنگال، عراق و غیره صادرات دارند اما به شرکتی مثل ماشین سازی که دو سال پیش به قطب صنعتی جهان یعنی آلمان صادرات کرده است، یک ریالی کمک نمی کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو