عصر خودرو

هند تعرفه واردات کالاهای آمریکایی را افزایش داد

عصر بازار- به گزارش رسانه های هند در روز پنجشنبه، دولت هند در یک اقدام تلافی جویانه تعرفه واردات چندین نوع کالای آمریکایی را افزایش داد.

هند تعرفه واردات کالاهای آمریکایی را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از انتخاب ، هند تعرفه گمرکی برخی کالاهای آمریکایی شامل چند نوع حبوبات را بالا برد.

    وزارت اموراقتصادی هند با اعلام این تصمیم در روز پنجشنبه گفت تعرفه های جدید از تاریخ 4 آگوست (13 مرداد ماه) اجرایی خواهد شد.

    انواع آجیل، آهن و فولاد، سیب، گلابی و انواع ظروف استیل نیز در این فهرست قرار دارد که در مجموع نام 30 کالا در آن ذکر شده است. اما روز پیش دولت تصمیم گرفت موتور 800 سی سی را از فهرست حذف کند بنابراین تعرفه های جدید در عمل روی 29 کالا اعمال خواهد شد.

    هند قبلا اعلام کرده بود که در اقدامی متقابل قصد دارد از تیرماه (ژوئن) 100 درصد تعرفه مالیاتی برای 20 نوع کالای آمریکایی از جمله

    ماشین های گلف، موتورسیکلت با ظرفیت موتور بیش از 800 سی سی و سایر کالاها و وسایل نقلیه با موتورهای احتراق پیستونی اعمال کند اما پس از مدتی فهرست اعلامی را تصحیح کرده و تعداد آنها را به 30 مورد افزایش داد.

    هند همچنین به سازمان تجارت جهانی اعلام کرده بود که اگر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مالیات واردات آلومینیوم و فولاد از هند را کاهش ندهد، دهلی نو به طور قطع تعرفه های گمرکی را افزایش خواهد داد.

    هند در اخطاری به آمریکا اعلام کرده است که تعرفه های بالای گمرکی تا زمانی که اقدامات محافظتی آمریکا پایان نیابد همچنان ادامه خواهد داشت.

    دولت ترامپ در ماه مارس (اسفند ماه سال گذشته) تعرفه گمرکی برای واردات محصولات آلومینیومی و فولادی از تمام کشورها به جز کانادا و مکزیک را به ترتیب 10 و 25 درصد افزایش داد.

    این افزایش تعرفه های گمرکی سبب شده است که صادرات آلومینیوم و فولاد هند به ارزش 1.5 میلیارد دلار صدمه ببیند.

    هند پیش از این از آمریکا درخواست کرده بود که تعرفه های گمرکی را برای این کشور کاهش داده و مساله را از طریق مشورت و به صورت دوستانه حل و فصل کند. اما دولت ترامپ با این پیشنهاد هند مخالفت کرده است.

    هند و آمریکا در سازمان تجارت جهانی با یکیگر اختلاف های زیادی داشته اند.

    ماه گذشته هند اعلام کرد در حال آمادگی برای مقابله با اتهامات آمریکا در سازمان تجارت جهانی مبنی بر عدم گزارش درست اطلاعات یارانه دولتی برای محصولات کشاورزی می باشد.

    آمریکا به دلیل عدم گزارش صحیح هند در خصوص قیمت حمایتی آن در ارتباط با غلات در سازمان تجارت جهانی علیه این کشور شکایت کرده و از آن انتظار دارد که به قوانین سازمان تجارت جهانی در خصوص گزارش های لازمه احترام بگذارد.

    پیش از آن آمریکا از کمک های یارانه ای هند به صادرات این کشور انتقاد کرده بود.

    هند می گوید تعرفه های اعمالی از سوی آمریکا بر صادرات استیل و آلومینیوم تا کنون نزدیک به 250 میلیون دلار به اقتصاد آن ضرر زده است.

    دهلی نو هر سال حدود 1.5 میلیارد دلار محصولات استیل و آلومینیوم به آمریکا صادر می کند.

    مجموع صادرات آمریکا در سال 2016-17 بر بیش از 42 میلیارد دلار بالغ شد در حالی که واردات آن از هند حدود 22.3 میلیارد دلار بود.

    برچسب ها