عصر خودرو

متقاضیان اشتغال روستایی چقدر وام گرفتند؟

عصر بازار- فعالیت ۱۵۵ تعاونی دانش‌بنیان در ایران، پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و معافیت سهم بیمه کارفرمایان به شرط جذب فارغ التحصیلان از مهمترین عناوین اخبار حوزه کار و تعاون در هفته جاری بود.

متقاضیان اشتغال روستایی چقدر وام گرفتند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا, در این هفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار از پرداخت 1200 میلیارد تومان وام اشتغال روستایی خبر داد و گفت: معادل 6200 میلیارد تومان نیز در کمیته‌های فنی تصویب و 21 هزار طرح به کمیته‌های فنی ارسال شده است.

    عیسی منصوری اعلام کرد که مشکل وثیقه متقاضیان وام اشتغال روستایی از طریق صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌های کوچک برطرف می‌شود.

    به گفته وی وزارت کار به منظور ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی و عشایری تلاش کرده تا  دسترسی به تسهیلات بانکی را برای متقاضیان آسان و به توسعه اشتغال کمک کند.

    در همین حال مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام کرده از مجموع 12 هزار میلیارد تومانی که برای طرح اشتغال روستایی در نظر گرفته شده، سهم این بانک 2000 میلیارد تومان است.

    به گفته مهدیان در پنج ماه گذشته بانک توسعه تعاون 270 میلیارد تومان تسهیلات روستایی به متقاضیان پرداخت کرده و سقف پرداخت تسهیلات در استان‌ها را تا شش میلیارد تومان به مدیران شعب استانی تفویض کرده است، به نحوی که برای تایید نظر کارشناسی پرونده‌ها نیازی به ارجاع به پایتخت ندارند.

    معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی برای جذب فارغ التحصیلان

    در این هفته‌ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اجرای طرح مشوق‌های اشتغال توسط این سازمان خبر داد و گفت که با اجرای این طرح بنگاه‌های تولیدی فعال می‌توانند به ازای هر دو نفر نیرویی که به کار می‌گیرند از حق بیمه یک نفر دارای شرایط زیر 34 سال و مدرک کارشناسی از معافیت سهم کارفرما استفاده کنند.

    به گفته نوربخش سازمان تامین اجتماعی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان به توافق رسیده اند که دریافت حق بیمه از شرکت‌های دانش بنیان با معرفی این معاونت صورت گیرد.

    او همچنین از به نتیجه رسیدن مذاکرات سازمان تامین اجتماعی با وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات برای کمک به استارت‌آپ‌ها خبر داد و گفت: هیات مدیره این شرکت‌ها از معافیت کامل حق بیمه برخوردارند و سایر افراد شاغل در این کسب‌وکارها تحت پوشش سازمان قرار می‌گیرند.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مذاکره با سازمان برنامه و بودجه برای حل مشکل بیمه رانندگان کامیون اشاره کرد و گفت: بیمه رانندگان با وجود عدم دریافت منابع مربوط ادامه می یابد و مذاکراتی با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته که تعداد بیشتری از رانندگان تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند.

    فعالیت 155 تعاونی دانش بنیان در کشور

    همچنین معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعال بودن 155 تعاونی دانش بنیان در ایران خبر داد و گفت که این تعاونی‌ها باید ایده‌های خود را در زمینه تولید پایدار و اشتغال به اجرا درآورند.

    سیدحمید کلانتری به طرح اشتغال روستایی اشاره و اظهار کرد: امسال با اختصاص 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات، اشتغال در مناطق محروم روستایی و عشایری کشور رونق می‌گیرد و اولویت وزارت تعاون در این طرح فعال شدن تعاونی‌های روستایی است.

    این هفته بانک رفاه کارگران گزارشی از عملکرد خود در دوماهه سال 1397 ارائه کرد.

    بر اساس این گزارش تسهیلات اعطایی بانک رفاه کارگران در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و خدمات بیش از 36 هزار و 117 میلیارد ریال بوده است.

    بانک رفاه کارگران در طول سال 1396 و دو ماهه سال 1397، تعداد 13 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه، مشاغل خانگی، اشتغالزایی پرداخت کرده است.

    برچسب ها