عصر خودرو

بورس باز هم شگفتی ساز شد؛

شاخص در آستانه فتح قله ۱۰۹ هزار واحدی!

عصر بازار- در جریان بازار امروز شاخص با رشد پرقدرت ۲,۳۶۸ واحدی به ارتفاع ۱۰۸ هزار و ۸۷۳ واحد رسید، در این میان نمادهای فارس، کگل، فولاد، ومعادن، کچاد، شپنا و پارسان بیشترین کمک را به رشد شاخص کردند.

شاخص در آستانه فتح قله ۱۰۹ هزار واحدی!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، امروز در ادامه رشد چشمگیر بازار سرمایه همسو با رشد گروه های پیشروی فلزی، معدنی و پتروشیمی، شاهد افزایش تقاضا در گروه مبهم اما ارزنده پالایشگاهی و روانکارها بودیم که تشکیل صف خرید اکثرا آنها را درپی داشت.
    در ادامه ورود نقدینگی به بازار سرمایه و در نتیجه تشکیل جو هیجانی و مثبت اکثر گروه ها (بخصوص گروه های دلار محور) معاملات منفیبرخی نمادهای فلزی از جمله فملی، فولای، فنوال، زنگان، کیمیا، فرآور، فجر و فزرین جالب توجه بود. این درحالی بود که ذوب بازهم با رشد مثبت کامل صف خرید شد لذا طی 8 روز معاملاتی اخیر بازدهی 46 درصدی نصیب سهامداران کرد.
    خودرویی ها هم که شروعی متعادل و منفی داشتند در لحظات پایانی با صف خرید خساپا شاهد قدرت گرفتن تقاضا در نمادهای گروه بودیم.
    در گروه اکثرا متعادل بانکی، نمادهای وکوثر و وخاور با صف خرید همراه بودند و نمادهای وگردش پس از برگزاری مجمع عادی به طور فوق‌العاده صاحبان سهام و و وبصادر پس از انتشار شفاف سازی (کاهش زیان) به ترتیب با افت حدود 8 درصدی و رشد حدود 10 درصدی مورد بازگشای قرار گرفتند.
    امروز نماد شبهرن پس از انتشار شفاف سازی تغییر با اهمیت پیش بینی درآمد (رشد ٢4 درصدی در سود عمدتا به دلایل: تغییر نرخ ارز صادراتی، کاهش تخفیفات، کاهش بهای تمام شده و کاهش هزینه مالی) با رشد 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.
    نماد ارزنده کنور نیز پس از انتشار شفاف سازی مبنی بر عدم رخداد با اهمیتی در EPS شرکت، با رشد 8 درصد و صف خرید مورد بازگشایی قرار گرفت.
    از سویی نماد ارزنده وسپه پس از انتشار شفاف سازی مبنی بر عدم رخداد با اهمیتی در EPS شرکت، با رشد 10 درصد و صف خرید به گردونه معاملات بازگشت.
    علیرغم شفاف سازی های مکرر و انتشار صورت مالی شرکت های وب شاهد ادامه توقف طولانی مدت نماد های وب در این بازار مثبت بودیم  این در حالیست که به جز نمادهای افرا و مرقام که بودند، سایر نمادهای درگروه آی تی و انفورماتیک، اکثرا با رشد قیمتی و صف خرید مواجه شدند.
    نماد ومعادن پس از انتشار پوشش 102% در گزارش 12 ماه 96 که با رشد 157% نسبت به سال 95 مواجه بود، با رشد 7 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.
    کاذر نماد صف خرید، کسرا نماد مثبت و کتوکا نماد صف فروش گروه متعادل کانی های غیر فلزی در بازار امروز بودند، نماد شلیا نیز که در همان شروع بازار به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت (24% تعدیل منفی) متوقف شده بود با افت حدود 5 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت.
    همچنین در گروه حمل و نقل که اکثرا معاملاتی متعادل را تجربه کردند، نماد حریل حریل پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 10 ریالی با رشد حدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

    برچسب ها