عصر خودرو

کارنامه ارزی دولت در تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی

عصر بازار- بر اساس گزارش‌های رسمی، دولت از ۲۲ فروردین ماه تا ۲۷ خردادماه سال جاری، ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ارز تخصیص داده که سهم ارز مسافری از آن ۱۹۳ میلیون دلار معادل ۱۶۳ میلیون یورو است.

کارنامه ارزی دولت در تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، آمارهای بانک مرکزی حکایت از آن دارد که از بیست و یکم فروردین ماه سال جاری که آغاز اجرای سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز بوده است تا بیست و هفتم خردادماه، در مجموع 16 میلیارد و 700 میلیون دلار ارز 4200 تومانی تخصیص یافته که این میزان منابع، به کالاهایی که ثبت سفارش آنها مورد تائید دولت بوده، ارایه شده است.

    محمدعلی کریمی، سخنگوی بانک مرکزی گفت: از آغاز اجرای سیاست یکسان سازی نرخ ارز در فروردین ماه سال جاری تا بیست و هفتم خردادماه جاری، شانزده میلیارد و 700 میلیون دلار ارز به کالاهای ثبت سفارش شده تخصیص یافته که از این میزان، 8 میلیارد و 720 میلیون دلار، فروش قطعی معادل دلاری صورت گرفته است.

    وی افزود: در این میان سهم کالاهای اساسی از جمله جو، گندم، گوشت، روغن، شکر، حبوبات و خوراک دامی و ذرت، سه میلیارد و 120 میلیون دلار تخصیص ارز داده شده که از این رقم، یک میلیارد و 842 میلیون دلار تامین ارز شده است.

    کریمی، سهم دارو از این رقم را 920 میلیون دلار تخصیص ارز عنوان کرد و گفت: از این رقم 654 میلیون دلار ارز تامین شده است. همچنین برای سایر کالاها و قطعات واسطه‌ای و مابقی کالاها نیز 12 میلیارد و 600 میلیون دلار ارز تخصیص داده شده و 6 میلیارد و 225 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته است.

    سخنگوی بانک مرکزی میزان ارز ارایه شده مسافری را 193 میلیون دلار معادل 163 میلیون یورو ذکر و خاطرنشان کرد: سایر ارزهای خدماتی شامل ارز دانشجویی، درمانی، فرصتهای مطالعاتی و سایر موارد نیز 160 میلیون دلار معادل 132 میلیون یورو ارز را به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها