عصر خودرو

در کاخ هوفبورگ وین؛

هفتمین سمینار بین‌المللی اوپک آغاز به‌کار کرد

عصر بازار- هفتمین سمینار بین‌المللی اوپک دقایقی پیش در کاخ هوفبورگ وین با حضور نمایندگان و مسئولان بلندپایه دولت‌ها، شرکت‌ها و محافل علمی آغاز شد.

هفتمین سمینار بین‌المللی اوپک آغاز به‌کار کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت نفت، شعار اصلی سمینار امسال، «نفت؛ همکاری برای آینده‌ای پایدار» خواهد بود و انتظار می‌رود در مجموع 750 شرکت‌کننده در این رویداد حضور یابند.

    بر اساس برنامه، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران از سخنرانان کلیدی این سمینار در نشست تخصصی «همکاری انرژی» خواهد بود. از دیگر سخنرانان کلیدی این نشست، امانوئل ایبه‌کاچیکو، وزیر نفت نیجریه است.

    همچنین مدیرانی از شرکت نفت عمان، بانک سیتی گروپ، موسسهRBC  و مدیر خاورمیانه  شرکت لوک اویل در این نشست تخصصی حضور می‌یابند.

    سمینارهای بین‌المللی اوپک یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای انرژی جهان به شمار می‌آید که وزیران نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، مدیران نهادهای بین‌المللی، مدیران شرکت‌های نفتی دولتی و بین‌المللی و تحلیلگران و نمایندگان رسانه‌های جهانی در آن حضور دارند.

    اوپک که این سمینارها را از سال 2001، با هدف ایجاد انگیزه تازه در صنایع کلیدی و ایجاد راه‌های جدید برای انجام مذاکرات و همکاری در بخش‌های مختلف انرژی برگزار  کرده است برای هر دوره از این سمینار شعاری را در نظر گرفته است. «حرکت به سوی آینده پایدار انرژی»، «نفت در جهانی مستقل»، «اوپک در عصر جدید انرژی: چالش‎ها و فرصت‎ها»،«نفت: تضمین ثبات در آینده و پایداری»،«نفت؛ تضمین شکوفایی، حمایت از پایداری» و «نفت - موتور توسعه جهانی» به ترتیب شعارهای نخستین تا ششمین دوره سمینار اوپک بوده است.

    برچسب ها