عصر خودرو

در ۲ ماهه نخست امسال؛

۶۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخشهای اقتصادی پرداخت شد

عصر بازار- بانک مرکزی اعلام کرد که در دو ماهه نخست امسال ۶۸۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش های اقتصادی پرداخت شده است که در مقایسه با دوره مشابه قبل از آن ۱۱۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال معادل ۲۱ درصد رشد داشت.

۶۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخشهای اقتصادی پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بانک مرکزی، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در همه بخش‌های اقتصادی طی دو ماه نخست امسال مبلغ 450 هزار و 900 میلیارد ریال ومعادل 65.4 درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه سال 96 مبلغ 64 هزار و 400 میلیارد ریال معادل 16.7 درصد افزایش داشت.
    براساس این گزارش، سهم تسهیلات پرداختی برای تامین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در 2 ماه ابتدایی سال 97 معادل 181 هزار و 200 میلیارد ریال بود که حاکی از تخصیص 40.2 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش همه بخش‌های اقتصادی (مبلغ 450.9 هزار میلیارد ریال) است.
    همچنین 85.3 درصد از 212 هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ( 181 هزار و 200 میلیارد ریال) در تامین سرمایه در گردش پرداخت شده که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تامین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال 1397 است.
    از مجموع 831 هزار و 224 فقره تسهیلات پرداختی به همه بخش ها، تعداد 24 هزار و 671 فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره 8.6 میلیارد ریال پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌هاست. در بخش خدمات نیز تعداد 451 هزار و 301 فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره 0.6 میلیارد ریال پرداخت شده است.
    به گزارش ایرنا، هدایت نقدینگی بویژه منابع بانکی به سمت تولید و اشتغال یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید بوده و از این رو در سه سال گذشته تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی برای خروج از رکود در دستور کار قرار داده است.
    «پیمان قربانی» معاون اقتصادی بانک مرکزی در بیست و هشتمین همایش پولی و بانکی اعلام کرد که نقدینگی کشور در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن با رشد ٢٢.١ درصدی به یک هزار و 530 میلیارد تومان رسید که ١٢ درصد ناشی از ساماندهی موسسه های غیرمجاز بود.
    به گفته وی پایه پولی کشور در سال 1396 به ٢١4 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال پیش از آن ١٩.١ درصد رشد داشت.

    برچسب ها