عصر خودرو

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان تشریح کرد

۴ کاسبی سودآور در دوران پساتحریم

عصر بازار- رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان گفت: در دوران پساتحریم، ساز و کار اقتصاد کشور باید بر محورهای انرژی، نفت و گاز، تکنولوژی و مسکن قرار گیرد زیرا در دوران پساتحریم، کاسبی در این چهار حوزه مناسب و سودآور خواهد بود.

۴ کاسبی سودآور در دوران پساتحریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی پزشکی اظهار کرد: تاسیسات ساختمانی یکی از موضوعات مهم در ساختمان است که با مصرف انرژی ارتباط مستقیم دارد و با صیانت از سرمایه‌های ملی مرتبط است.

    وی با بیان اینکه در آینده، قیمت انرژی ارزان نخواهد بود، افزود: به دلیل ارزان قیمت بودن انرژی ، رفتارهای مصرف انرژی منطبق بر اخلاق مصرف و جلوگیری از هدرسوزی انرژی شکل نگرفته است.

    رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان با بیان اینکه باید در رویه ساخت و ساز و مصرف انرژی، یک بازنگری انجام شود، اضافه کرد: در این راستا باید از مصالحی استفاده شود که دوستدار محیط زیست است، باید ساختمان‌های دارای سیستم‌های مدیریت هوشمند باشند.

    وی در خصوص اینکه چرا در سال‌های گذشته، پرداختن به مبحث 19 مقررات ملی ساختمان کمرنگ شده است، گفت: هر 22 مبحث از مباحث مقررات ملی ساختمان در کشور لازم الاجرا است و هر کدام از این مباحث به نوبه خود از اهمیت خاصی برخوردار هستند. مبحت 19 مقررات ملی ساختمان در چند سال اخیر در سازمان نظام مهندسی رها نشده است، بلکه شاید کمرنگ شدن این موضوع به کمتر پرداخته شدن مبحث 19 مقررات ملی در سطح رسانه‌ها و کمتر شدن تبلیغات مربوط به آن در رسانه‌ها بازگردد.

    رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان مبحث 19 مقررات ملی ساختمان را پوسته ساختمان دانست و اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی در ارتباط با موضوع مقررات ملی وظایفی را برعهده دارد، اما اجرای این مقررات تنها وظیفه سازمان نظام مهندسی نیست و شهرداری‌ها و مردم نیز باید در این خصوص وظایف خود را انجام دهند.

    وی با بیان اینکه سعی شده تا در تمام ساخت و سازهای مسکن مهر مباحث مقررات ملی ساختمان رعایت شود، تصریح کرد: مسکن مهر یک تافته جدا بافته از مسکن‌های دیگر نیست. تنها تفاوت مسکن مهر با دیگر مسکن‌ها به واگذاری زمین ارزان و یا رایگان باز می‌گردد.

    رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: سطح پرداختن به مباحث مقررات ملی ساختمان در سطح استان اصفهان در مسکن‌های مهر متفاوت است؛ برخی مسکن‌های مهر به خوبی و به طور مطلوب مقررات ملی را رعایت و برخی دیگر در این باره ضعیف عمل کرده‌اند.

    پزشکی با اشاره به نیاز روزافزون مردم به مسکن در کشور اظهار کرد: در حال حاضر کشور به یک میلیون واحد مسکونی در سال نیاز دارد و این نیاز تاکنون برطرف نشده و احتمالا تا سال 1404 نیز این نیاز باقی خواهد ماند.

    وی با بیان اینکه حرکت جامعه به سمت استفاده از تکنولوژی بوده است، افزود: در این راستا بخشی از آن که ساخت و ساز سریع بوده است، انجام شده اما بخش دیگر آن یعنی مصرف بهینه انرژی، مغفول مانده است.

    رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با اشاره به برداشته شدن تحریم‌ها اظهار کرد: حرکت در دوران پساتحریم و برنامه ریزی در این ارتباط یک حرکت کشوری است تا منطقه‌ای، در دوران پساتحریم، ساز و کار اقتصاد کشور باید بر محورهای انرژی، نفت و گاز، تکنولوژی و مسکن قرار گیرد. در واقع در دوران پساتحریم، کاسبی در این چهار حوزه مناسب و سودآور خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها