عصر خودرو

اثر تعدیل منفی ۴۲ هزار درصدی "دفارا "بر سهامدار عمده

عصر بازار- اثر تعدیل منفی بی سابقه و ۴۱ هزار و ۷۷۵ درصدی درآمد سال مالی اسفند گذشته داروسازی فارابی بر مالک ۵۲ درصدی این شرکت بورسی اعلام شد.

اثر تعدیل منفی ۴۲ هزار درصدی "دفارا "بر سهامدار عمده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، در پی اعلام تعدیل منفی فوق سنگین داروسازی فارابی (از 4 ریال سود به 1665 ریال زیان) که منجر به ثبت رکورد جدیدی در بین شرکت های بورسی و فرابورسی شد ، سهامدار عمده این شرکت نیز از این رویداد متاثر شد.
    براساس این گزارش، پارس دارو که مالک 52 درصدی "دفارا" بشمار می رود و با سرمایه 21 میلیارد تومانی در بورس حضور دارد، با اعلام تعدیل منفی بی سابقه این زیرمجموعه مجبور شد تا سود حدود 182 تومانی هر سهم سال مالی اسفند گذشته را با 42 درصد کاهش به حدود 104 تومان اعلام کند تا با این رقم مجمع سالانه را برگزار کند.
    "دفارا" علت این رویداد ناخوش را کاهش تولید و فروش ناشی از عدم تامین به موقع مواد اولیه مورد نیاز به دلیل مشکلات شدید نقدینگی ناشی از افزایش دوره وصول مطالبات، افزایش هزینه های مالی شرکت به دلیل مشکلات نقدینگی حادث شده ناشی از وصول مطالبات و جایگزین شدن منابع بانکی برای تامین منابع مالی شرکت که متعاقبا هزینه های مالی سنگینی را بر شرکت تحمیل کرده و هزینه مطالبات سوخت شده مربوط به شرکت های توسعه دارویی رسا و شرکت پخش جهان فارمد اعلام کرد.

    برچسب ها