عصر خودرو

اتاق بازرگانی انگلیس:

رشد اقتصادی انگلیس به کمترین میزان ۱۰ سال گذشته رسید

عصر بازار- اتاق بازرگانی انگلیس پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۸ را کاهش داد و هشدار داد طی سال جاری اقتصاد انگلیس پایین‌ترین نرخ رشد ۱۰ سال گذشته را دارد.

رشد اقتصادی انگلیس به کمترین میزان ۱۰ سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، اتاق بازرگانی انگلیس در آخرین گزارش خود پیش‌بینی رشد اقتصادی این کشور در سال 2018 را کاهش داد.

    در این گزارش آمده است: طی سال جاری انگلیس پایین‌ترین نرخ رشد اقتصادی طی 10 سال گذشته را تجربه می‌کند.

    این اتاق بازرگانی پیش‌بینی کرده است انگلیس طی سال 2018 رشد 1.3 درصدی را تجربه خواهد کرد که نسبت به پیش‌بینی قبلی این مرکز یک دهم درصد کاهش داشته است.

    اتاق بازرگانی انگلیس همچنین پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی این کشور در سال 2019 را از 1.5 درصد به 1.4 درصد کاهش داد.

    اتاق بازرگانی انگلیس در گزارش خود چشم‌انداز تاریکی را برای شاخص‌های خرید مصرف‌کننده، سرمایه‌گذاری تجاری و همچنین تجارت طی سال‌های آینده در این کشور پیش‌بینی کرده است.

    در گزارش اتاق بازرگانی آمده است سال‌های آینده برای فعالیت‌های اقتصادی در انگلیس به نوعی زمان آزمایش خواهد بود. چشم‌انداز نامطمئن درباره خروج از انگلیس از اتحادیه اروپا، افزایش نرخ بهره، نگرانی‌ها و کش‌وقوس اروپا و آمریکا در حوزه تجارت و افزایش احتمال بروز جنگ تجاری در کنار بالا رفتن قیمت نفت از جمله دلایل افت رشد اقتصادی انگلیس از سوی اتاق بازرگانی این کشور معرفی شده‌اند.

    در این گزارش آمده است: در صورتی که رشد اقتصادی انگلیس به میزان پیش‌بینی‌شده برسد، کمترین میزان رشد اقتصادی از سال 2009 تاکنون خواهد بود.

    اتاق بازرگانی انگلیس در گزارش خود از دولت این کشور خواسته است تا حد ممکن تمرکز خود را بر اوضاع فعالیت‌های اقتصادی داخلی، کاهش عدم اطمینان موجود در برابر شرکت‌ها، اقدام برای مقابله با کمبود نیروی کار ماهر و همچنین بهبود آنتن‌دهی تلفن همراه معطوف کند؛ چراکه این مسائل به کاهش تولید منجر شده و شرکت‌های انگلیسی را عقب نگه می‌دارد.

    آدام مارشال، رئیس اتاق بازرگانی انگلیس می‌گوید: با گذشت یک دهه از بروز بحران‌های مالی در جهان در سال 2009، انگلیس هم‌اکنون با دور جدیدی از کاهش رشد اقتصادی ناشی از مشکلات بین‌المللی و افت شاخص‌های داخلی روبرو شده است. پیش‌بینی ما باید به نوعی زنگ خطری برای دولت انگلیس باشد.

    برچسب ها