عصر خودرو

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس :

نمره قبولی بانک مرکزی در بهبود وضعیت بازار سکه و ارز

عصر بازار- نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با مطلوب خواندن سیاست های دولت به ویژه بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز و سکه، گفت: دولت به ویژه تیم اقتصادی آن باید در تحکیم و تقویت روابط خود با مجلس تلاش کند.

نمره قبولی بانک مرکزی در بهبود وضعیت بازار سکه و ارز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، عین الله شریف پوربا اشاره به وضعیت بازار ارز، اظهارداشت: در مجموع اقدام دولت به ویژه بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز با عنایت به شوکی که پس از عید به بازار وارد شد خوب و مطلوب بوده است.

    وی، با بیان اینکه متاسفانه نرخ ارز اعلامی دولت با نرخ مورد معامله در بازار متفاوت است، افزود: دولت از طریق سامانه نیما اقداماتی را در راستای قیمت ارز انجام داده که توانسته تا حدودی از تنش های قیمتی جلوگیری کند.

    نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تداوم سیاست های دولت به ساماندهی بازار ارزی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور می انجامد، تصریح کرد: هماهنگی تیم اقتصادی دولت یکی از راهکارهایی است که برای تنظیم نرخ ها در بازار مورد نیاز است.

    شریف پور با بیان اینکه برخی با تشویش اذهان از آشفتگی بازار ارز به نفع خود بهره برداری می کنند، گفت: شناسایی برهم زنندگان نظم بازار بیش از هر چیز دیگری اهمیت داشته از اینرو دولت باید با اتخاذ سیاست هایی تسریع در بهبود وضعیت قیمت ها در بازار را پیگیری کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دولت به ویژه تیم اقتصادی آن باید در تحکیم و تقویت روابط خود با مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی آن بیش از پیش تلاش کند، افزود: متاسفانه دولت تمایلی به بهره مندی از نظرات کارشناسی مجلسی ها نداشته که این خود به بروز مشکلات اقتصادی دامن زده است.

    وی با بیان اینکه باید روابط تیم اقتصادی دولت با کارشناسان و متخصصان اقتصادی تقویت شود، گفت: دولت اگر خواهان رفع مشکلی از مشکلات مردم در عرصه اقتصادی است باید در استای تقویت تعامل خود با کارشناسان تلاش کند و تحمل دیدگاه های مخالف را نیز داشته باشد.

    شریف پور با تاکید بر ضرورت استفاده از تجربیات تاریخی در ارتباط با شوک های رخ داده در عرصه های مختلف اقتصادی، تصریح کرد: باید از تجربیات تلخ گذشته که مشکلات اقتصادی کشور را حاد کرده استفاده کنیم، در غیر اینصورت مشکلات قبلی دوباره تکرار خواهد شد.

    نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: رصد منسجم بازار و توزیع سکه و ارز به میزان مورد نیاز می تواند تب ایجاد شده در بین متقاضیان را کاهش داده و به این ترتیب از نوسانات شدید قیمتی جلوگیری کند.

    وی ادامه داد: مردم باید با آینده نگری از خریدهای کاذب ارز و سکه جلوگیری کنند که این خود عامل اصلی تنش های قیمتی در ماه های اخیر است در این راستا نیز دولت نقش مهمی در شناسایی تقاضاهای اصلی یا کاذب دارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو