عصر خودرو

کاهش اقبال کشورهای جهان به اوراق قرضه آمریکا

عصر بازار- روسیه تنها در ۲ ماه اخیر اوراق قرضه‌ای به ارزش بیش از ۴۷ میلیارد دلار را به فروش رسانده است که در بین کشورهای جهان یک رکورد محسوب می شود.

کاهش اقبال کشورهای جهان به اوراق قرضه آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، آخرین آمارهای منتشر شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا حاکی از آن است که روسیه در ماه مارس، 47.4 میلیارد دلار از اوراق قرضه خریداری شده را به فروش رسانده است. تا اکنون تنها 48.7 میلیارد دلار دیگر از اوراق قرضه وزارت خزانه داری امریکا را در اختیار داشته باشد.

    روسیه در حال حاضر در رده بیست و دوم دارندگان بین المللی اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارد. چین هم که بزرگ‌ترین دارنده این اوراق محسوب می شود، اوراقی به ارزش بیش از 7 میلیارد دلار را در ماه‌های مارس و آوریل، واگذار کرده است. چین در حال حاضر 1.8 تریلیون دلار اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا را در اختیار دارد. ژاپن دومین دارنده بزرگ این اوراق نیز 12 میلیارد دلار از اوراق خود را به فروش رسانده است تا سهم خود را به یک تریلیون دلار کاهش دهد. ایرلند نیز که 300.4 میلیارد دلار از این اوراق را در اختیار دارد در نظر دارد 17 میلیارد دلار از این اوراق را واگذار کند.

    اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا یک برگه بدهی با نرخ بهره ثابت است که سررسید آن معمولا 10 ساله است. بهره این اوراق 2 مرتبه در هر سال پرداخت می شود. عرضه گسترده اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا توسط روسیه پس از آن صورت می گیرد که واشنگتن اخیرا تحریم های جدیدی علیه این کشور وضع کرده است. این تحریم‌ها که برخی از مهم ترین بخش های اقتصاد روسیه را هدف قرار داده‌اند، دسترسی بانک ها و تجار روسی به شبکه مالی آمریکا را محدود کرده‌اند.

    برچسب ها