عصر خودرو

تخفیف‌های ویژه نفت ایران را برای هند جذاب‌تر کرد

عصر بازار- بیزینس استاندارد اعلام کرد: ارائه تخفیف‌های ویژه از سوی ایران، نفت این کشور را برای هند جذاب‌تر کرده و میزان وارداتش در ماه می از ایران ۳۵ درصد افزایش یافته است.

تخفیف‌های ویژه نفت ایران را برای هند جذاب‌تر کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، در حال حاضر هند به عنوان کشوری با سریع‌ترین رشد مصرفی نفت به شدت به واردات نفت از ایران علاقه‌مند شده است.

    براساس این گزارش، براساس آمار ردیابی تانکرها و کشتی‌ها که توسط بلومبرگ جمع‌آوری شده است هند در ماه می روزانه 771 هزار بشکه در روز از ایران نفت خریداری کرد که نسبت به ماه قبل افزایش 35 درصدی داشت.

    این میزان واردات هند باعث شد که جمهوری اسلامی با پشت سر گذاشتن عربستان سعودی به دومین کشور بزرگ تأمین کننده نفت هند تبدیل شود. در حال حاضر عراق همچنان بزرگترین واردکننده نفت خام به هند است.

    «آبهیشک کومار» تحلیلگر ارشد اینترفکس گلوبال انرژی در لندن گفت: در حال حاضر رقابت بسیار جدی بین تأمین کنندگان نفت برای سرمایه‌گذاری در بازارهای هند به دلیل رشد بسیار سریع این کشور وجود دارد.

    البته وی مطرح می‌کند که به دلیل احتمال اعمال تحریم‌های دوباره از سوی آمریکا، واردات از ایران خیلی برای هند منبع امنی نیست.

    براساس این گزارش هند که حدود 80 درصد نفت مورد نیاز خود را وارد می‌کند به دلیل مجاورت جغرافیایی با ایران بیشتر مشتاق خریدن نفت از ایران است چرا که هزینه حمل کاهش می‌یابد.

    از سویی دیگر شرایط و تخفیفات ویژه‌ای که از سوی ایران پیشنهاد شده نفت این کشور را برای هند جذاب‌تر کرده است.

    پالایشگاه‌های کشورهای جنوب آسیا تلاش می‌کردند تا میزان واردات از ایران را افزایش دهند. پالایشگاه‌های هند در تحریم‌های قبلی میزان واردات نفت از ایران را به نصف رساندند.

    در ماه می امسال پالایشگاه‌های بزرگ هند میزان خرید نفت از منطقه خاورمیانه را هفت برابر کردند و به دنبال این هستند تا هفت میلیون تن را طی 12 ماه از آوریل به طور شرایطی خریداری کنند که نسبت به مدت مشابه قبل 4 میلیون تن بیشتر است.

    «راما چاندران» رئیس پالایشگاه‌های باهارات پترولیوم اعلام کرد کسی نمی‌داند که چه اتفاقی با اعمال تحریم‌ها می‌افتد اما مردم همچنان محتاط هستند و احتمالاً براساس آنچه که پیش‌بینی می‌کنند عمل خواهند کرد.

    برچسب ها