عصر خودرو

برآورد ۱۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان سیستان

عصر بازار- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال خسارت به کشاورزان سیستان ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که پیگیر تأمین و پرداخت آن هستیم.

برآورد ۱۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان سیستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا،«مجتبی پیری» در شورای کشاورزی و خشکسالی استان افزود: مصوبه پرداختی از سوی دولت به کشاورزان 11 میلیارد تومان است که به‌علت نبود نقدینگی تحقق نیافته است.

    وی اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده از مجموع 50 هزار هکتار سطح زیرکشت زمین‌های زراعی و باغی سیستان عایدی نصیب کشاورزان نشده است.

    پیری گفت: اقدامات لازم در زمینه جمع‌بندی خسارت‌های وارده به مردم منطقه سیستان انجام شد و هم‌اینک منتظریم تا با بررسی برنامه‌ها و طرح‌ها در نشست هیئت دولت اعتبارات لازم به این بخش تزریق شود.

    مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان نیز گفت: برای گذر از بحران تابستان امسال نیازمند اعتباری بیش از 125 میلیارد تومان هستیم که باید تأمین شود.

    «عبدالاحد ریگی» افزود: مناطقی مانند سیب و سوران، سراوان و مهرستان به‌علت کاهش نزولات آسمانی بدترین شرایط آبی را دارند.

    وی خاطرنشان کرد: 51 هزار خانوار به متقاضیان جدید آب شرب استان اضافه شده است که باید برای این تعداد چاره‌اندیشی شود.

    مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان خاطرنشان کرد: از 613 حلقه چاه فعال فقط 144 چاه وضعیت نرمال دارد و 187 حلقه چاه هم در انتظار کف شکنی است که از این تعداد 50 حلقه چاه کف شکنی شده و هفت چاه دیگر در حال انجام است.

    ریگی با اشاره به وضعیت نامناسب مناقصه‌ها به‌علت استقبال نکردن پیمانکاران گفت: با وجود واگذاری بیش از 50 میلیارد تومان اسناد مناقصه در خردادماه امسال به‌علت کمبود نقدینگی با عدم استقبال پیمانکاران رو به رو شده‌ایم که بسیار نگران‌کننده است.

    وی با ابراز نگرانی از وضعیت آب در حوزه سیستان افزود: باید هرچه زودتر برای این موضوع اقدام موثرتری انجام شود و در این منطقه نیازمند سه منبع آبی و احداث اسکله اصلی هستیم.

    برچسب ها