عصر خودرو

ثبت رکورد تاریخی برای بازار سهام ایران؛

شاخص کل بورس تهران از ۱۰۰ هزار واحد گذشت

عصر بازار- معامله‌گران بورس تهران با آغاز نخستین روز معاملاتی هفته شاهد ثبت رکورد تاریخی برای نماگر اصلی بورس تهران همزمان با اقبال خریداران برای جمع‌آوری سهم‌های بنیادی است.

شاخص کل بورس تهران از ۱۰۰ هزار واحد گذشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در نخستین دقایق آغاز معاملات امروز یکشنبه 27 خردادماه 97، با افزایش هزار و 160 واحدی به رکورد تاریخی یکصد هزار و 306 واحد رسید. تا لحظه انتشار این خبر ارزش معاملات امروز بورس تهران به بیش از 75 میلیارد و 747 میلیون تومان رسیده که ناشی از دست به دست شدن 232 میلیون و 625 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله است.

    بر اساس این گزارش شاخص بازار اول نیز با افزایش 1014 واحدی به 73 هزار و 43 واحد رسیده و شاخص بازار دوم نیز با افزایش 1994 واحدی روی رقم 206 هزار و 811 واحد ایستاده است.

    اصلی‌ترین نمادهای تأثیرگذار بر شاخص کل بازار بورس تهران  معاملات سهام در گروه فلزات اساسی، هلدینگ‌های پتروشیمی و معدنی‌ها، و پالایشی‌هاست.

    به گزارش فارس، پس از چرخش نقدینگی در بازارهای موازی شامل ارز و سکه و مسکن به نظر می‌رسد دولت به این نتیجه رسیده برای کنترل حجم  نقدینگی و حجم پول 1500 هزار میلیارد تومانی، بهترین گزینه برای سروسامان دادن به اوضاع کنونی ورود صاحبان سرمایه به بازار سرمایه است. این درحالی است که هنوز معامله گران بورس تهران نسبت به رخدادهای بازار و تداوم وضعیت فعلی با توجه به رویکرد معامله‌گران حقوقی برای عرضه کورکورانه سهام به حقیقی‌های خریدار با چشم تردید نگاه می‌کنند.

    باید منتظر ماند که آیا حمایت از بازار سرمایه در مقابل حقوقی‌های فروشنده تا چه حد می‌تواند به موفقیت منتهی شود.

    برچسب ها