عصر خودرو

کاغذ را با دلار دولتی وارد کرده و به قیمت گزاف عرضه می‌کنند

عصر بازار- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به آشفتگی بازار کتاب و نشر، خواستار آن شد که دولت با کنترل دقیق بازار، اجازه ندهد برخی افراد که کاغذ با دلار مصوب دولتی وارد کرده‌اند اقدام به عرضه با قیمت گزاف کنند.

کاغذ را با دلار دولتی وارد کرده و به قیمت گزاف عرضه می‌کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمد اسماعیل سعیدی در خصوص افزایش قیمت کاغذ و تلاطم بازار کتاب و نشر، گفت: متاسفانه تلاطم بوجود آمده در بازار ارز تبعات منفی درحوزه‌های مختلف از جمله کاغذ گذاشته است.

    نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: با توجه به اینکه کاغذ از جمله مواد اولیه حوزه نشر محسوب می شود، متاسفانه شاهد افزایش قیمت کتاب هستیم که امری قابل تامل است.

    وی با اشاره به اینکه عموما ثبت سفارش‌ها برای واردات کاغذ امری زمان بر بوده و افزایش نرخ ارز نباید روی این مهم تاثیر بگذارد، ادامه داد: متاسفانه تاثیر روانی گرانی ارز نیز سبب می‌شود برخی افراد اقدام به افزایش قیمت‌ها در بازار نشر کنند که این مهم نیز بر خلاف رویه صحیح است و تبعات منفی ایجاد می‌کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بنابراین دولت باید با کنترل دقیق بازار، اجازه ندهد برخی افراد که کاغذ با دلار مصوب دولتی وارد کرده‌اند اقدام به عرضه با قیمت گزاف کنند.

    سعیدی با اشاره به اینکه باید به حوزه نشر یارانه پرداخت شود تا بتوان سرانه مطالعه و حوزه کتابخوانی را تقویت و ترمیم کنیم، گفت: بر این اساس دولت باید تضمین‌های عملی ارائه کند تا نگرانی‌ها موجب نشود شاهد افزایش قیمت کاغذ و تلاطم بازار کتاب و نشر باشیم.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از نشریات و ناشران در دیدار با نمایندگان از آشفتگی این عرصه گلایه داشته‌اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته شاهد تعطیلی فعالیت برخی از ناشران بوده‌ایم لذا اگر این دغدغه افزایش یابد برخی دیگر نیز به سمت اعلام ورشکستگی خواهند رفت.

    برچسب ها