عصر خودرو

کارشناس اقتصاد بین الملل خبر داد:

سوداگران ارز و طلا از عوامل موثر در بالارفتن قیمت سکه

عصر بازار- کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: بی‌توجهی و بی‌برنامگی مسئولان اقتصادی و همچنین سوءاستفاده سوداگران ارز و طلا از دیگر عوامل افزایش قیمت طلا در بازار ایران است.

سوداگران ارز و طلا از عوامل موثر در بالارفتن قیمت سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین طاهری کارشناس اقتصاد بین‌الملل درخصوص علت گرانی سکه اظهار کرد: با افزایش تقاضا، روند صعودی قیمت سکه در بازار ایران کماکان ادامه دارد.

    وی ادامه داد: هم اکنون قیمت سکه به بیش از 2 میلیون تومان رسیده است، که این افزایش قیمت به اونس جهانی مربوط می‌شود چرا که قیمت سکه بیشتر از چهارصد هزار تومان حباب دارد.

    طاهری، با بیان اینکه افزایش قیمت دلار از دیگر عوامل بالارفتن قیمت سکه است، تصریح کرد: با اعلام ارز تک نرخی و تهیه آن در بازار ایران، بسیاری از سرمایه گذاران در ماه‌های اخیر به خرید سکه روی آورده‌اند.

    به گفته طاهری، شاید بتوان بی توجهی و بی برنامگی مسئولان اقتصادی و همچنین سوء استفاده سوداگران ارز و طلا  را از دیگر عوامل افزایش قیمت طلا در بازار ایران دانست.

    این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان گفت: افزایش 45 درصدی قیمت سکه در یک ماه گذشته، حکایت بی سر و سامانی دارد و خبری از کاهش قیمت طلا نیست.

    برچسب ها