عصر خودرو

واردات نفت کره جنوبی از ایران به پایین‌ترین رقم از برجام رسید

عصر بازار- در حالی که خریداران کره‌ای نفت ایران به‌دلیل تحریم‌های جدید آمریکا قصد کاهش خرید نفت از این کشور را دارند، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه می به پایین‌ترین رقم خود از ژانویه ۲۰۱۶ تاکنون رسید.

واردات نفت کره جنوبی از ایران به پایین‌ترین رقم از برجام رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم, آمارهای گمرکی نشان می‌دهد، کره جنوبی در ماه می، مجموعاً 758 هزار و 903 تن، معادل 179 هزار و 444 بشکه در روز نفت از ایران خریده در حالی که این رقم در سال گذشته 1.02 میلیون تن بوده است. این پایین‌ترین رقم از ژانویه 2016 تاکنون یعنی زمانی است که خرید نفت کره جنوبی از ایران 859 هزار و 223 تن بود.

    میزان خرید کره جنوبی، پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان، که عمدتاً نفت بسیار سبک (میعانات) از ایران خریداری می‌کند، طی ماه‌های اخیر به‌دلیل شروع به کار مجتمع جدید میعانات در ایران و کاهش تولید این کشور رو به کاهش بوده است.

    پس از اقدام ماه گذشته آمریکا در خروج از برجام و اعلام تحریم‌های جدید علیه ایران، کره جنوبی اعلام کرده که به‌دنبال معاف شدن از تحریم‌های جدید آمریکاست. کره جنوبی در دور قبلی تحریم‌ها توانسته بود با محدود کردن خرید نفت از ایران از تحریم‌های آمریکا معاف شود.

    در 5ماهه نخست سال جاری، میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران با 33 درصد کاهش به 5.45 میلیون تن، معادل 264 هزار و 369 بشکه در روز رسیده، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 8.12 میلیون تن بوده است.

    کره جنوبی در ماه می کلاً 12.69 میلیون تن، معادل حدود 3 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده که 2.5 درصد نسبت به 12.38 میلیون تن سال قبل افزایش داشته است.

    برچسب ها