عصر خودرو

اختصاصی «عصر بازار»

لیست پیشنهادی اولویت‌بندی کالاهای وارداتی برای دریافت ارز+ لیست اولویت‌ها و تصویر نامه

عصر بازار- سازمان توسعه تجارت در پیش‌نویس نامه‌ای برای وزارت صمت و دولت، گروه‌بندی سه‌گانه کالاهای وارداتی برای تخصیص ارز و منبع تامین ارز برای هر گروه را اعلام کرد.

لیست پیشنهادی اولویت‌بندی کالاهای وارداتی برای دریافت ارز+ لیست اولویت‌ها و تصویر نامه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در پیش‌نویس نامه تهیه شده توسط سازمان توسعه تجارت برای وزیر صنعت معدن تجارت جهت ارسال به معاون اول رئیس‌جمهور، در زمینه اولویت‌بندی‌های سه‌گانه واردات کالا به کشور، گروه کالاهای مختلف در سه دسته تقسیم‌بندی شده‌اند و بر اساس این دسته‌بندی ارز موردنیاز برای واردات آن‌ها تأمین خواهد شد.

    بر اساس پیش‌نویس تهیه شده، ارز مورد نیاز برای کالاهای گروه 1 از محل منابع ارزی بانک مرکزی و به ارزش مجموع 23.5 میلیارد دلار تأمین خواهد شد. ارز مورد نیاز برای واردات گروه دوم اولویت‌های کالایی از محل ارز صادراتی غیرنفتی در سامانه نیما تأمین خواهد شد و پیشنهاد مجموع 20 میلیارد دلار برای تخصیص ارز مطرح شده است. ارز کالاهای اولویت سوم از محل ارز صادراتی غیرنفتی به‌صورت توافقی در سامانه سماصا به ارزش 8.5 میلیارد دلار تأمین خواهد شد.
    هرچند در این پیش‌نویس از محل تأمین ارز اشاره شده در بندهای دوم و سوم (ارز حاصل از صادرات غیرنفتی) نامی برده نشده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از ارز مورد نیاز برای واردات کالاهای اولویت دوم و سوم از محل ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی خواهد بود.

     

     

    در ادامه می‌توانید گروه‌های کالایی پیشنهاد شده را ببینید.

    اولویت یکم

    اولویت دوم

    اولویت سوم

    برچسب ها