عصر خودرو

سقوط نفت برنت با رشد ارزش دلار

عصر بازار- در پایان معاملات روز پنج‌شنبه درحالی که تقویت قیمت دلار بر بازار نفت فشار وارد کرد، برنت سقوط کرد و بهای نفت خام آمریکا بالا رفت.

سقوط نفت برنت با رشد ارزش دلار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، در پایان معاملات روز پنج‌شنبه، با نزدیک شدن به اجلاس کلیدی تعیین تولید اوپک و درحالی که تقویت قیمت دلار بر بازار نفت فشار وارد کرد، برنت سقوط کرد و بهای نفت خام آمریکا بالا رفت.

    قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت با سقوطی بیش از 1 درصد (80 سنت)، به 75.94 دلار رسید.

    اما قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، 25 سنت رشد کرد و در 66.89 دلار بسته شد.

    برنت و دابلیوتی‌آی در ماه می به بالاترین قیمت 3 و نیم ساله خود رسیدند اما از آن هنگام تا کنون قیمت این شاخص‌ها در سراشیبی قرار گرفته است که این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران معتقدند با افزایش تولید آمریکا و درحالی‌که به نظر می‌آید اوپک و متحدانش نیز تولیدات خود را افزایش خواهند داد، بازارها به زودی با افزایش عرضه نفت روبرو خواهند شد.

    در شرایطی که پس از اعلام تصمیم بانک مرکزی اروپا برای حفظ نرخ پایین بهره تا تابستان 2019 یورو سقوط کرد، دلار در برابر سبدی از ارزهای جهان به بالاترین میزان 6 ماهه خود نزدیک شد.

    قیمت بالاتر دلار باعث می‌شود تا کالاهایی که به دلار قیمت‌گذاری شده‌اند، مانند نفت، برای کشورهایی که ارزی دیگر دارند، گران‌تر تمام بشوند و در نتیجه تقاضا و قیمت کاهش یابد.

    در شرایطی که بازارها در انتظار اجلاس کلیدی اوپک و متحدانش در 22-23 جون هستند تا احتمالا خبر افزایش تولید این گروه را بشنوند، تولید نفت آمریکا به رکورد جدیدی رسید و در هفته قبل برابر با 10.8 میلیون بشکه در روز شد.

    وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک، اعلام کرد که اعضای توافق کاهش تولید اوپک پلاس، می‌توانند در مورد افزایش تدریجی تولیدات خود به میزان تا 1.5 میلیون بشکه در روز، توافق کنند.

    برچسب ها