عصر خودرو

توافق وزارت کار و ارتباطات برای رفع موانع بیمه ای کسب و کارهای نوپا

عصر بازار- وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره رفع موانع بیمه ای کسب و کارهای نوپا به توافق رسیدند.

توافق وزارت کار و ارتباطات برای رفع موانع بیمه ای کسب و کارهای نوپا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، استارتاپ یا همان کسب و کار نوپا، یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر، حول ایده های نوآورانه و خلاقانه بنا می شود؛ در واقع فرد یا افراد خوشفکر با ایده های نو، در جست و جوی روش هایی برای کسب درآمد از آن ایده و تولید انبوه محصولات یا خدمات مبتنی بر آن ایده هستند؛ بویژه با نوآوری در بازار یا نوآوری در محصولات و خدمات.
    برای راه اندازی یک استارت آپ، حرکت در بستر فناوری به دلیل لازم نبودن سرمایه زیاد، امور را آسان تر می کند.
    به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: مقرر شد تمام موارد بیمه ای مانند نحوه رسیدگی، مشوق ها و معافیت های بیمه ای در این تفاهم نامه گنجانده شود و هماهنگی برای رفع موانع این نوع از کسب و کارهای نوپا صورت گیرد.
    علی ربیعی همچنین در مورد آخرین وضعیت رفع مشکلات و موانع پیش روی کسب و کارهای نوپا خاطرنشان کرد: موانع درحال برطرف شدن است اما از آنجایی که کارهای جدید به طور معمول با ساختارهای اجرایی موجود همخوانی ندارند از اینرو باید در روش اجرا هماهنگی هایی صورت گیرد.
    وی در مورد رفع مشکلات مالیاتی نیز گفت: باتوجه به توافق این دو وزارتخانه باید از طریق مجلس یا دولت شمول معافیت های مالیاتی خدمات مولد را برای این نوع از کسب و کارها گسترش داد تا مالیات صفر برای آنها درنظر گرفته شود.
    بر اساس آمارهای مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب‌ و کارهای نوپا «فاوا»، این کسب ‌و کارها در مقایسه با سال 1392، تا 32 برابر رشد کرده و شمار آنها در چهار سال گذشته به بیش از 41 هزار مورد رسیده‌ است.
    برخی پیشگامان این عرصه معتقدند استارتاپ ها در ایران بیشتر افزایش یافته اند تا رشد؛ زیرا رشد، یک مفهوم کیفی است و با شاخص های مختلفی ارزیابی می شود اما به هر روی، در سه سال گذشته با ورود برخی سرمایه گذاران و البته استارتاپ های موفق، این بازار رشد کرد و همچنان در مسیر صعود قرار دارد.

    برچسب ها