عصر خودرو

روسیه و بلاروس دلار را از معاملات خود حذف می کنند

عصر بازار- مقامات روسیه و بلاروس در حال برنامه ریزی بمنظور استفاده از ارزهای ملی دو کشور در معاملات تجاری دو کشور به جای دلار آمریکا هستند.

روسیه و بلاروس دلار را از معاملات خود حذف می کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، آندری کوبیاکوف نخست وزیر بلاروس خواستار کنار گذاشتن دلار به طور کامل در تجارت روسیه-بلاروس و نیز قیمت گذاری کالا به غیر دلار شد و به جای آن از پول های ملی دو کشور استفاده شود.
    وی در جلسه شورای وزرای اتحادیه دولتی روسیه و بلاروس گفت: اگر تمام امور تجاری و نیز شکل دادن قیمت به ارزهای ملی دو کشور انجام گیرد، عالی خواهد بود. نخست وزیر بلاروس در ادامه خاطر نشان کرد که با توجه به افزایش حجم تجاری 2 کشور به 40 میلیارد دلار، بکارگیری پول ملی 2 کشور می تواند یک کار استراتژیک برای روسیه و بلاروس باشد.

    کوبیاکوف گفت: گرایش های مثبت به سمت حفظ رشد اقتصادی در کشورهای ما در سال 2017 میلادی کلید زده شد و در نتایج تجارت دو طرفه بازتاب داده شد. در سال 2017 میلادی تجارت بلاروس-روسیه با 23.5 درصد به 32.4 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

    همچنین دمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه گفت: سهم قابل توجه تسویه حساب های دو کشور در حال حاضر به روبل انجام می گیرد. وی تصریح کرد که سال گذشته میلادی تقریبا 83 درصد قرار دادهای تجاری مشترک به روبل انجام گرفت که این موضوع نشان دهنده اعتماد کامل به پول ملی روسیه و مهمتر اینکه کاهش وابستگی به عوامل خارجی در این ماجرا وجود دارد.

    نخست وزیر روسیه گفت: حذف موانع برای دسترسی مشترک برای کالا و خدمات و نیز افزایش سهم بالای محصولات فناوری و کالاهای صادر محور یک ضرورت است. مدودوف گفت: دو کشور در حال برنامه ریزی برای گفتگو بر سر موضوع زیرساخت ترافیک مشترک هستند.

    برچسب ها