عصر خودرو

وزارت اقتصاد مامور وصول اقساط معوق شرکت های دولتی شد + سند

عصر بازار- بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، وزارت اقتصاد موظف شد از طریق سازمان مالیاتی و خزانه داری کل کشور، نسبت به وصول اقساط وامهای دریافتی موسسات و شرکتها تا تسویه کامل اقدام کند.

وزارت اقتصاد مامور وصول اقساط معوق شرکت های دولتی شد + سند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شورای اقتصاد شرایط جدید درباره اقساط وام‌های دریافتی مؤسسات و شرکت‌های دولتی را مصوب کرد.

    این مصوبه که از سوی محمدباقر نوبخت به وزارت امور اقتصادی و دارایی خطاب شده، آمده است:‌ شورای اقتصاد در جلسه مورخ 1397/3/7 درخواست شماره 244094/ 55 مورخ 1395/12/18 وزارت امور اقتصادی و دارایی درخصوص اصلاح آیین‌نامه اصول سیاست‌ها و ضوابط موضوع بند (7) ماده (3) قانون برنامه و بودجه موضوع مصوبه شماره 895/ 34 مورخ 1376/8/26 شورای اقتصاد را به استناد ماده (32) و (33) قانون برنامه و بودجه کشور مصوب 1351/12/10 مجلس را بررسی و به شرح ذیل اصلاح و مورد تصویب قرار داد.

    1- هیات مدیره موسسات و شرکت های دولتی مکلفند در بودجه سنواتی خود میزان اقساط وام‌های دریافتی را درج نمایند.

    2- وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است از طریق سازمان امور مالیاتی و خزانه‌داری کل کشور نسبت به وصول اقساط وام‌های دریافتی شرکت‌ها و موسسات تا تسویه کامل اقدام نماید.

    متن ذیل به عنوان تبصره الحاقی ذیل ماده (7) آیین‌نامه اصول و سیاست‌ها اضافه می‌گردد.

    1-وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است در صورت تاخیر دستگاه‌های اجرایی مشمول در پرداخت اقساط وام،‌ وجه التزامی معادل نرخی که توسط شورای پول و اعتبار تعیین می‌گردد را علاوه بر سود متعلقه،‌ محاسبه و توسط سازمان امور مالیاتی و خزانه‌داری کل کشور از دستگاه اجرایی مشمول اخذ نماید.


    *متن کامل مصوبه در ادامه قابل مشاهده است.

    برچسب ها