عصر خودرو

رصد هفتگی معاملات خودرویی ها در بورس:

"پمپاژ خون جدید به رگ های گروه خودرو"

عصر بازار- در هفته ای که گذشت شاخص خودروییها شروعی منفی و پایانی به شدت سبز داشت، در این هفته سهامداران به طور متوسط تعداد ۲۰۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

"پمپاژ خون جدید به رگ های گروه خودرو"
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، در جریان معاملات اولین روز کاری هفته  نمادهای گروه خودرو افتهای قیمتی سنگین ثبت کرد که با اعلام تعلیق سرمایه گذاری خودروسازی پژو-سیتروئن و تعدیل منفی 51 درصدی نماد خودرو، این وضعیت دور از انتظار نبود. در این میان نماد خساپا در قیمت 68 تومان و با صف فروش معاملاتش را به پایان رسانید که فروش حقوقی هم در شدت گرفتن این جو منفی اثرگذار بود. لذا سایپا به کمترین قیمت دو سال و نیم اخیر رسید.
    روز بعد هم شاهد ریزش نمادهای گروه خودرو بودیم در این میان خفنر(صف خرید)، خموتور، ختراک، خمحور(صف خرید)، ورنا و خزامیا مثبت بودند.
    دوشنبه وضعیت خودرویی ها بهبود نسبی نسبت به روزهای قبل نشان می‌داد. از منفی ترین نمادهای این روز می توان به خوساز و خلنت که با افت 5 درصدی صف فروش شدند اشاره کرد. درحالیکه نمادهای خموتور (صف خرید) و خمحور با رشدهای حوالی 5 درصد صدرنشین گروه بودند. مابقی نیز متعادل بودند.
    در جریان داد و ستدهای سه شنبه گروه خودرو شاهد معاملات متعادل مثبت در اکثر نمادها بودیم، در این بین تبدیل صف فروش به صف خرید نماد خمحور و تجربه نوسان 10 درصدی آن قابل توجه بود.
    در آخرین روز کاری به دنبال صف خرید خساپا که با رشد 4.9 درصدی به قیمت 742 ریال رسید، سایر نمادهای گروه نیز عمدتا پرتقاضا و صف خرید شدند. در این میان خودرو به رشد در حاشیه 3 درصد و قیمت 2,379 ریالی رضایت داد. نماد خرینگ در این گروه پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی با رشد 15 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. خدیزل هم پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 600 ریالی با رشد 5 درصدی و صف خرید مورد بازگشایی قرار گرفت.

    برچسب ها