عصر خودرو

تحلیلگر موسسه «استیفل نیکلاس» تشریح کرد

دلیل تداوم افت نفت در سال ۲۰۱۶ به‌زبان ۳ نمودار

عصر بازار- در حالی که نفت‌خام در پایین‌ترین سطوح قیمتی ۶ سال اخیر خود مبادله می‌شود، یکی از تحلیلگران و مدیران پرتفوی در موسسه «استیفل نیکلاس»، معتقد است این روند کاهشی در سال ۲۰۱۶ نیز ادامه می‌یابد.

دلیل تداوم افت نفت در سال ۲۰۱۶ به‌زبان ۳ نمودار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، «چاد مورگانلندر»، مدیر پرتفوی در موسسه «استیفل نیکلاس» واشنگتن معتقد است که روند نزولی قیمت نفت در سال 2016، همچنان ادامه خواهد داشت.

    به‌گزارش بخش مالی یاهو، میزان تولید نفت اوپک در ماه دسامبر، 31 میلیون و 700 هزار بشکه در روز بوده و این کارتل بزرگ نفتی، اخیرا نیز به افزایش سقف تولید خود به روزانه 31 میلیون و 500 هزار بشکه در روز رای داده است. «مورگانلندر» می‌گوید این رقم بالاترین میزان تولید نفت ازسوی اوپک خواهد بود.

    بنابر این گزارش، نفت خام برنت در کوتاه‌ترین موعد تحویل خود، روز پنج‌شنبه کمتر از 40 دلار در هر بشکه معامله شد درحالی‌که در بازارهای آتی، قیمت هر بشکه نفت برنت تحویل ژانویه 2017، نزدیک به 49 دلار معامله شد. اما مورگانلندر انتظار دارد نفت خام طی 18 الی 24 ماه آتی، بازهم قیمت‌های پایین‌تری را تجربه کند.

    عامل اصلی برای کاهش تقاضای نفت، طبق پیش‌بینی مورگانلندر، کندی بازارهای نوظهور به خصوص در چین خواهد بود. این درحالی است که چین 12 درصد از نفت جهان را خریداری و مصرف می‌کند.

    مورگانلندر افزود: رشد اقتصاد جهان در حال کند شدن است علاوه براین، بخش اعظم رشد جهانی از اقتصادهای نوظهور تامین می‌شود که یک چهارم این رشد توسط چین رقم می‌خورد. انتظار می‌رود که دولت چین همچنان به روند کاستن از سرعت رشد اقتصادی خود ادامه دهد که این به منزله کاهش تقاضا برای مصرف نفت و همینطور سایر مواد خلام اولیه خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها