عصر خودرو

قیمت نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت نفت در معاملات امروز ۱۰ سنت کاهش داشت و به ۳۷ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که پیش بینی آژانس بین المللی انرژی مبنی بر اینکه مازاد جهانی عرضه احتمالا در سال آینده تشدید خواهد شد، موجب فشار بیشتر بر قیمت ها شده، قیمت نفت خام امروز برای هفتمین جلسه متوالی کاهش یافت که طولانی ترین دوره کاهشی از اواسط سال 2014 تاکنون بود.

    بر اساس این گزارش، روز جمعه پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که رشد تقاضا برای نفت کاهش یافته، در حالی که تولید اوپک بالا مانده است، قیمت هر بشکه نفت برنت برای اولین بار از دسامبر 2008 تاکنون به زیر 38 دلار رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز برای اولین بار از فوریه 2008 تاکنون به محدود 35 دلاری سقوط کرد.
    این گزارش حاکی است، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز نیز با 10 سنت کاهش به 35 دلار و 52 سنت رسید. نفت برنت نیز 10 سنت کاهش داشت و به 37 دلار و 83 سنت رسید.
    از روزی که اوپک سقف تولید خود را کنار گذاشته، قیمت هر دو شاخص نفتی همواره در حال کاهش بوده است. در طی 6 جلسه گذشته، قیمت هر کدام از 2 شاخص نفتی بیش از 13 درصد افت داشته است.
    اوپک در تلاش برای از میدان به در کردن تولید کنندگان پرهزینه نظیر تولید کنندگان نفت شیل آمریکا، از سال گذشته تاکنون در سطح هایی نزدیک به بالاترین رکورد خود تولید می کند.
    در حالی که خریداران به این امید که تحریم های نفت ایران اوایل سال آینده برداشته خواهد شد، خریدهای خود را افزایش داده اند، صادرات نفت ایران احتمالا در ماه دسامبر به بالاترین رقم در 6 ماه گذشته خواهد رسید.
    به گفته یک منبع صنعتی، ایران در مسیر صادرات روزانه 1.26 میلیون بشکه نفت در ماه جاری قرار دارد.
    تحلیلگران مورگان استنلی روز دوشنبه اعلام کردند، عرضه نفت اوپک احتمالا سال آینده تا یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها