عصر خودرو

۵ رویداد مهم اقتصادی جهان در هفته آینده

عصر بازار- به نظر می رسد تنش های سیاسی و تجاری در عرصه بین المللی می تواند طی روزهای آینده بیشترین تاثیر را بر بازارهای بین المللی داشته باشد.

۵ رویداد مهم اقتصادی جهان در هفته آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالا خبر, در شرایطی که سرمایه گذاران بین المللی در حال ارزیابی نتایج نشست اخیر رهبران گروه 7 در کانادا هستند، به نظر می رسد دیدار تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور می تواند عامل مهمی برای نوسان بازارهای بین المللی باشد.

    بر اساس این گزارش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشست گروه 7 تهدید کرده است که واشنگتن همکاری های تجاری خود با کشورهایی را که موانع صادرات کالاهای آمریکایی را برطرف نکنند، متوقف خواهد کرد.

    به نظر می رسد تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و متحدانش پس از برگزاری نشست گروه 7 می تواند نخستین رویداد مهم هفته جاری باشد. ترامپ با انتشار پستی در توئیتر اظهارات نخست وزیر کانادا در یک کنفرانس خبری درباره سیاست های تجاری ایالات متحده را محکوم کرده است.

    نخست وزیر کانادا در اظهاراتی به شدت از اعمال تعرفه های آمریکا علیه واردات آلومینیوم و فولاد انتقاد کرده بود.

    دومین رویداد مهم، دیدار ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور است. این دیدار قرار است 9 صبح سه شنبه به وقت محلی برگزار شود. بسیاری از تحلیلگران شک و تردید دارند که کره شمالی واقعا به دنبال خلع سلاح باشد.

    سومین رویداد مهم هفته جاری برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا و تصمیم گیری درباره نرخ بهره است. پیش بینی می شود فدرال رزرو در پایان نشست چهارشنبه خود نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش دهد.

    چهارمین رویداد تاثیرگذار طی روزهای آینده برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا خواهد بود. این نشست پنجشنبه برگزار می شود و احتمال می رود مقام پولی اروپا در این نشست پایان یافتن برنامه 2.5 تریلیون یورویی خرید اوراق قرضه تا اواخر امسال را اعلام خواهند کرد.

    نظرسنجی جدید نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا تا جولای 2019 میلادی به 90 درصد رسیده است.

    پنجمین رویداد مهم هفته آینده نیز برگزاری نشست بانک مرکزی ژاپن در روز جمعه خواهد بود. پیش بینی می شود بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را در این نشست بدون تغییر حفظ خواهد کرد.

    برچسب ها