عصر خودرو

جا برای بشکه‌های نفت ایران باز شد؛

رکورد صادرات نفت ایران شکست

عصر بازار- رویترز از رکوردزنی صادرات نفت ایران در ماه دسامبر خبر داد و اعلام کرد: ایران در ماه جاری میلادی در مسیر صادرات روزانه ۱.۲۶ میلیون بشکه نفت خام گام برمی‌دارد.

رکورد صادرات نفت ایران شکست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، تحلیگران رویترز بر این باور هستند که روند صادرات نفت ایران در ماه دسامبر به بیشترین میزان در 6 ماه اخیر می رسد.

    همچنین یک منبع آگاه در اوپک اعلام کرد، در ماه جاری میلادی ایران در مسیر صادرات 1.26 میلیون بشکه نفت خام در روز گام بر می دارد، ضمن اینکه این رقم در مقایسه با دو ماه از رشد یک چهارم برخوردار خواهد بود.

    در همین حال تحلیلگران این پایگاه خبری اعلام کردند با رفع تحریم‌ها از ایران، صادرات نفت این کشور تا پایان سال 2016 میلادی 700 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

    براساس گزارش منابع ثانویه، در شرایط فعلی چین به عنوان بزرگترین مشتری نفتی ایران قرار است روزانه 460 هزار بشکه نفت خام و میعانات نفتی از ایران در ماه جاری میلادی خریداری کند.

    هند در ماه جاری میلادی روزانه 203 هزار بشکه نفت از ایران خریداری می کند، ضمن اینکه ژاپن خرید نفتی خود را از ایران در ماه جاری میلادی به 188 هزار بشکه در روز افزایش داده است که بیشترین رقم از 8 ماه اخیر به بعد محسوب می شود.

    همچنین کره جنوبی به عنوان چهارمین مشتری بزرگ نفتی ایران، خرید نفت و میعانات نفتی از ایران را به 189 هزار بشکه در روز افزایش داده و مصر هم در ماه گذشته میلادی روزانه 33 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها