عصر خودرو

لیست کالاهای مجاز قابل ورود به مناطق آزاد ؛

ابلاغ ضوابط ۶ ماهه کالاهای مسافری

عصر بازار- میزان سهمیه مجاز کالاهای مسافری و خرده فروشی در مناطق آزاد و سهمیه مجاز ورود پوشاک به همراه کالاهای مجاز قابل ورود به هر منطقه در شش ماه اول سال ۹۷ تعیین و ابلاغ شد.

ابلاغ ضوابط ۶ ماهه کالاهای مسافری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، در بخشی از ابلاغیه گمرک خطاب به گمرکات همجوار با مناطق آزاد تجاری - صنعتی آمده است: در اجرای تصویب نامه مورخ 97.01.21 هیات محترم وزیران، به پیوست تصویر تصویب نامه مذکور و صورتجلسه مورخ 97.02.31 کارگروه تعیین سهمیه و فهرست کالای همراه مسافر در مناطق آزاد در خصوص تعیین میزان سهمیه کل کالای همراه مسافر و خرده فروشی، همچنین میزان سهمیه مجاز ورود پوشاک (البسه، کیف و کفش) به هر منطقه، مربوط به شش ماهه اول سال 1397 به همراه فهرست کالاهای مجاز به ورود یا خروج از محدوده مناطق آزاد تحت عنوان کالای همراه مسافر و خرده فروشی ارسال می شود.

    مقتضی است دستور فرمایند مطابق با مفاد صورتجلسه مذکور و با رعایت سایر مقررات مربوطه و نکات ذیل اقدام لازم معمول دارند:

    1- رعایت سقف سهمیه کل و سهمیه پوشاک و فهرست کالای همراه مسافر هم در هنگام ورود کالا از خارج کشور به منطقه و همچنین هنگام ورود کالا از منطقه به سرزمین اصلی ضمن رعایت استثنائات موضوع بند یک و 8 فهرست مزبور الزامی است.

    2- سهمیه پوشاک به عنوان بخشی از سهمیه کل مطرح است لذا میزان کل کالای همراه مسافر وارده به منطقه (اعم از پوشاک و سایر کالاها) نباید از سقف سهمیه کل فراتر رود.

    3- در مورد مناطقی که برای پوشاک ترکیه ای وارده به آنها سقف تعیین شده است، مجموع پوشاک ترکیه و سایر کشورها نباید از سقف سهمیه اولیه تعیین شده برای پوشاک عبور نمایند.

    برچسب ها