عصر خودرو

معرفی دستاوردهای بورس کالا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در الکامپ ۹۴

عصر بازار- دستاوردهای بورس کالای ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ ۹۴) معرفی می شود.

معرفی دستاوردهای بورس کالا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در الکامپ ۹۴
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بورس کالای ایران طی سالهای اخیر توانسته است گام های بلندی را در راستای توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات بردارد که از جمله آنها می توان به طراحی اولین و تنها سامانه بومی برخط معاملات در بازار سرمایه کشور اشاره کرد. سامانه معاملاتی بازار آتی اوراق مبتنی برکالا (فایمکس) اولین و تنها سامانه بومی برخط معاملات در ایران است که توسط متخصصان بورس کالا برای معاملات برخط آتی طراحی و توسعه یافته است. این سامانه تمام فرآیندهای معاملاتی بازار آتی بورس کالای ایران را اجرا و پشتیبانی می‌کند.

    بر اساس این گزارش، طراحی اولین و تنها سامانه تسویه الکترونیکی بین بانکی (ستاب) نیز از جمله دستاوردهای مهم بورس کالا در حوزه ICT طی سالهای اخیر به شمار می رود. سامانه ستاب تنها سامانه تسویه الکترونیکی بین بانکی داخلی است که هم‌اکنون با اتصال به بیش از 15 بانک فراهم کننده تسویه یکپارچه الکترونیکی است. این سامانه پشتیبان فعالیت رقابتی بانک‌ها در ارایه خدمات پولی و مالی به ذینفعان بورس و همچنین فراهم کننده تسویه یکپارچه الکترونیکی است. بوسیله این سامانه، ذینفعان بورس کالا می‌توانند در هریک از بانک‌های مورد پذیرش بورس افتتاح حساب نموده تا تراکنش‌های پولی آنها در حساب معرفی شده انجام می‌گیرد.

    این گزارش حاکی است از دیگر دستاوردهای بورس کالای ایران که در نمایشگاه الکامپ 94 به علاقمندان حوزه ICT در کشور معرفی می شود می توان به طراحی و اجرای هسته معاملات بومی اشاره کرد که با هدف توسعه پذیری برای پوشش گستره وسیعی از انواع معاملات بورس کالا مانند معاملات نقدی، آتی، سلف، گواهی سپرده کالایی، مچینگ، مزایده و ... طراحی و اجرا شده است. از سویی دیگر فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی( Government To Government) بورس کالا با سازمان‌ها و نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز از دیگر موفقیت های این بورس در حوزه ICT به شمار می رود.

    گفتنی است بورس کالای ایران در الکامپ 94 همگام با سایر ارکان بازار سرمایه با حضور در غرفه وزارت امور اقتصادی و دارایی در سالن 41 ( دولت الکترونیک) از روز دوشنبه 23 لغایت پنجشنبه 26 آذرماه از ساعت 9 صبح الی 17 به معرفی دستآوردهای خود در حوزه فنآوری اطلاعات و ارتباطات می پردازد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها