عصر خودرو

درخواست ونزوئلا برای حمایت اوپک در برابر تحریم‌های آمریکا

عصر بازار- ونزوئلا از همتایان اوپک خود خواستار حمایت در برابر تاثیرات تحریم‌های آمریکا شد که صنعت نفت این کشور را در منگنه قرار داده است.

درخواست ونزوئلا برای حمایت اوپک در برابر تحریم‌های آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، منابع آگاه در اوپک به پلاتس گفتند: مانوئل کِودو، وزیر نفت ونزوئلا، در نامه‌ای که به 13 کشور دیگر عضو اوپک ارسال کرد، گفت: اوپک باید در نشست 22 ژوئن تشدید کم سابقه تحریم‌های آمریکا را بررسی کند.

    وزیر نفت ونزوئلا در این نامه نوشت‌: من خواستار همبستگی و حمایت اعضای اوپک هستم.

    این نامه مشابه نامه‌ای است که به تازگی بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران به اوپک ارسال و اعتراض کرد که برخی اعضاء سرگرم مذاکره درباره افزایش تولید خود به زیان سایرین هستند.

    ایران نیز مانند ونزوئلا هدف تحریم‌های نفتی قرار گرفته با این حال این تحریم‌ها تا پنجم نوامبر اعمال نخواهد شد.

    عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی تنها اعضای اوپک هستند که ظرفیت تولید شناور قابل توجه و شرایط سیاسی برای بهره‌برداری از آن دارند. خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی در هفته‌های اخیر اظهار کرده است که اوپک ممکن است سهمیه‌های تولید خود را برای مقابله با هرگونه کمبود عرضه‌ای که بر اثر کاهش بیشتر تولید ونزوئلا و متاثر شدن تولید ایران از تحریم‌های آمریکا ایجاد می‌شود، تسهیل کند.

    افزایش قیمت اخیر نفت همچنین عصبانیت آمریکا را که متحد کلیدی عربستان سعودی به شمار می‌رود، برانگیخته است. در حالی که روسیه به عنوان یک شریک بزرگ غیراوپک در توافق کاهش تولید اعلام کرده که مایل است تولیدش را افزایش دهد.

    اوپک به همراه 10 تولیدکننده خارج از این سازمان با هدف حذف مازاد عرضه متعهد شده اند تولیدشان را مجموعا 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این توافق قرار است تا پایان امسال اجرا شود اما در دیدار ماه جاری این گروه در وین بازبینی خواهد شد.

    مقامات وزارت نفت ونزوئلا حاضر به پاسخگویی نشدند و منابع متعدد اوپک نیز حاضر نشدند در این باره اظهارنظر کنند اما تایید کردند این نامه دریافت شده است.

    تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا شامل محدودیت‌ها علیه توانایی شرکت نفتی دولتی PDVSA برای فاینانس بدهی جدید است که دورنمای تولید این شرکت را وخیم کرده است. از سوی دیگر آمریکا به دنبال انتخابات ریاست جمهوری اخیر ونزوئلا، تهدید کرده است این کشور را هدف تحریم‌های بیشتری قرار خواهد دهد.

    طبق جدیدترین نظرسنجی اوپک که از سوی "اس اند پی گلوبال پلاتس" انجام شده است، ونزوئلا در ماه مه 1.36 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که 910 هزار بشکه در روز کاهش در دو سال گذشته نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو