عصر خودرو

افزایش سهم روبل و یوآن در پرداخت‌های تجاری روسیه و چین

عصر بازار- روسای جمهور چین و روسیه برای افزایش سهم پول های ملی ۲ کشور در پرداخت های تجاری موافقت کردند.

افزایش سهم روبل و یوآن در پرداخت‌های تجاری روسیه و چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایبِنا، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه و «ژی جینگ پینگ» رییس جمهور چین در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که برای افزایش سهم پول های ملی 2 کشور در پرداخت های تجاری به توافق رسیده اند.

    بر همین اساس، در این بیانیه به موضوعات دیگری از جمله استحکام بیشتر همکاری روسیه و چین در بخش مالی، افزایش سهم پول های ملی در پرداخت های تجاری، سرمایه گذاری، فاینانس، توسعه مشارکت در حوزه های مختلف از جمله نظام های پرداخت و بیمه اشاره شده است.

    روسای جمهور 2 کشور برای ایجاد روند افزایشی در گردش مالی تجاری روسیه و چین و نیز بهبود بیشتر ساختارهای آن و دنبال کردن توسعه در حوزه های جدید و شکل های مختلف مشارکت در بخش همکاری اقتصادی و تجاری توافق کردند.

    همچنین 2 کشور قصد دارند که تلاش های خود را در جهت هماهنگ کردن استراتژی ها، برنامه ها، اقدامات در راستای توسعه اقتصاد ملی و بخش های ویژه، ایجاد فضای مطلوب برای بنگاه های اقتصادی روسی و چینی، ارتقاء پروژهای بزرگ به صورت مشترک به منظور اهداف مهم شرکت ها، رویکرد بازار محور، کار بر پایه امور تجاری، رصد فعالیت های جهانی، افزایش سطح همکاری سرمایه گذاری بین روسیه و چین به صورت پایدار و نیز ایجاد شرایط مناسب پایدار برای انتشار اوراق قرضه فرامرزی ارتقاء دهند.

    بر پایه این گزارش، عمیق شدن همکاری در بخش نفت، گاز، زغال سنگ، برق، منابع انرژی تجدید پذیر، تجهیزات انرژی و بازدهی انرژی در دستور کار 2 کشور قرار دارد. ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه بر این باور است که مجموع حجم تجاری دو کشور تا پایان سال جاری میلادی به 100 میلیارد دلار افزایش پیدا کند؛ ضمن اینکه این رقم برای حجم روابط تجاری روسیه و چین در سال 2017 میلادی 87 میلیارد دلار ثبت شده است.

    برچسب ها