عصر خودرو

مدیرعامل هما:

یاتا از ایران در برابر تحریم آمریکا حمایت کند

عصر بازار- شرفبافی در دیدار با دبیرکل انجمن بین‌المللی حمل‌ ونقل هوایی (یاتا) حمایت این سازمان بین المللی از صنعت هوایی ایران در برابر تهدیدهای آمریکا به بازگشت دوباره تحریم ها را خواستار شد.

یاتا از ایران در برابر تحریم آمریکا حمایت کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرزانه شرفبافی مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست یاتا در سیدنی استرالیا به سر می برد، این سخنان را در دیدار با دبیرکل یاتا مطرح کرد.

    در این نشست تاکید شد مواضع شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در زمینه ایمنی، امنیت و پایداری در صنعت برای مدیران ارشد یاتا روشن و مورد پذیرش است اما این شرکت ها برای توسعه همکاری ها و حمایت از هما از منظر ایمنی پروازها و حفظ بشردوستی به بررسی بیشتر و یافتن راهکارهایی نیازمندند که مورد تحریم آمریکا قرار نگیرند.

    گفتنی نیست؛ «دونالد ترامپ» که از بهمن سال 1395 به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده است، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از برجام را اعلام کرد.

    توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شده بود.
    جایگاه هما در یاتا

    انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا)، سازمانی فرامرزی و متشکل از 260 شرکت هواپیمایی است که در ماه آوریل سال 1945 در شهر هاوانا، کوبا راه‌اندازی شد. اعضای یاتا 83 درصد ترافیک هوایی جهانی را به خود اختصاص می‌دهند. دفتر مرکزی این سازمان در شهر مونترآل کانادا قرار دارد

    هما که تنها شرکت هواپیمایی از جمهوری اسلامی ایران حاضر در این دور نشست های یاتا بود، به عنوان تاییدکننده تغییرات آرتیکل یاتا انتخاب شد.

    همچنین «اکبر الباکر» مدیرعامل قطر ایرویز، به عنوان رییس شورای حکام یاتا انتخاب و به مدت یک سال منصوب شد.

    در نشست شرفبافی با مدیران عامل شرکت های هواپیمایی بزرگ جهان بویژه اکبر الباکر، به موضوع هندلینگ پروازهای قطر در ایران اشاره شد.

    وی در دیدار با برخی دست اندرکاران صنعت هوایی و شرکت های اجاره دهنده هواپیما، بر ضرورت حمایت فعالان صنعت از توسعه فعالیت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
    حضور 5.7 درصدی بانوان مدیرعامل در اعضای یاتا

    اعضای یاتا شامل 260 شرکت هواپیمایی می شود که دارای پروازهای منظم برنامه‌ای خارجی بوده و دولت آنها عضو سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) باشد.

    یکی از موضوع های مطرح هفتاد و چهارمین نشست یاتا، ضرورت توجه به برابری جنسیتی در صنعت حمل و نقل هوایی بود.

    در این نشست اعلام شد فقط 15 خانم توانسته اند به سمت مدیرعاملی 260 ایرلاین عضو یاتا برسند که هما به عنوان نماینده ایران، از این منظر به عنوان نمونه در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا معرفی شد.

    با تصویب اعضای یاتا، کره جنوبی به عنوان میزبان اجلاس هفتاد و پنجم اعلام شد.

    برچسب ها