عصر خودرو

هزینه ۱۰۰ میلیارد دلاری پولدارها برای سوخت‌های فسیلی

عصر بازار- در آستانه نشست گروه "جی ۷" در کانادا، یک گزارش نشان داد کشورهای صنعتی دنیا با وجود وعده‌ای که برای پایان دادن به یارانه‌های سوخت فسیلی تا سال ۲۰۲۵ داده‌اند، هر سال حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار برای مصرف نفت، گاز و زغال سنگ هزینه می‌کنند.

هزینه ۱۰۰ میلیارد دلاری پولدارها برای سوخت‌های فسیلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، انگلیس، کانادا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و آمریکا که گروه "جی 7" را تشکیل می‌دهند، در سال 2016 متعهد شدند تا سال 2025 به حمایتشان از سوخت‌های فسیلی پایان دهند.

    اما یافته‌های مطالعات موسسه توسعه خارجی انگلیس (ODI) نشان داد این کشورها حداقل 100 میلیارد دلار در سال برای حمایت از سوخت‌های فسیلی در داخل و خارج از کشور در سال‌های 2015 و 2016 هزینه کرده‌اند.

    محققان هر یک از این کشورها را در زمینه شفافیت، تعهدات و وعده‌هایش و همچنین پیشرفت به سوی پایان دادن به استفاده، حمایت و تولید سوخت‌های فسیلی مورد بررسی قرار داد. فرانسه با 63 امتیاز، بالاترین رتبه را کسب کرد و پس از این کشور، آلمان با 62 امتیاز، کانادا با 54 و انگلیس با 47 امتیاز قرار گرفتند.

    آمریکا به دلیل حمایت خود از تولید سوخت فسیلی و خروج از توافق جهانی 2015 پاریس برای مقابله با تغییرات جوی، از 100 امتیاز، نمره 42 را کسب کرد که پایین‌ترین امتیاز بود.

    برچسب ها