عصر خودرو

تشریح روند تکمیل فازهای پارس جنوبی

عصر بازار- میزان افزایش تولید از میدان گازی پارس جنوبی در پنج سال گذشته که تاکنون همه بلوک‌های مرزی آن به جز فاز ۱۱، تولیدی شده است، ۳۰۰ میلیون مترمکعب بوده است. تا پایان امسال فازهای ۱۳، ۲۲، ۲۴ هم کامل می‌شود و بخشی از فاز ۱۴ در سال آینده تکمیل خواهد شد. به طور کلی همه فازهای باقی مانده پارس جنوبی به جز فاز ۱۱ تا پایان سال ۱۳۹۷ تکمیل می‌شود.

تشریح روند تکمیل فازهای پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سکوهای دریایی در حال ساخت پارس جنوبی در یارد صدرا پیشرفت 85 تا 95 درصدی داشته‌اند و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌بندی‌های انجام شده، تعداد شش سکو از مجموع ٩ سکوی درحال ساخت در این یارد تا پایان امسال آماده نصب و راه‌اندازی خواهند بود .سکوهای درحال ساخت، جهت آماده‌سازی برای حمل و نصب در موقعیت خود در دریا، باید به پیشرفت حداقل 96 درصد در بخش ساخت و 60 درصد در بخش پیش راه‌اندازی برسند.

    سکوی 22 در هفته گذشته نصب شد و از مجموع سکوهای چهارگانه فازهای در حال توسعه پارس جنوبی، سکوهای ١٤C، ١٣B و A24تا پایان شهریورماه و سکوهای 13C – 13A – 24B - 23و 14Dمربوط به این فازها، آماده بارگیری خواهند شد. سکوی  14B طرح توسعه فاز ١٤ نیز در یارد بندرعباس، در حال ساخت بوده و تا پایان سال جاری آماده نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

    همچنین در حال حاضر ردیف اول و دوم پالایشگاه فاز 13 و ردیف اول پالایشگاه فاز 24-22 راه‌اندازی شده است و سایر ردیف‌های شیرین‌سازی این پالایشگاه‌ها طی ماه‌های آتی آماده بهره‌برداری خواهند بود.

    بر اساس این گزارش، چندی پیش محمد مشکین فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس نیز در نشستی خبری درمورد روند تکمیل فازهای پارس جنوبی  با بیان اینکه کل بلوک‌های مرزی پارس جنوبی به جز فاز 11 تولیدی شده است، گفت: تا پایان امسال فازهای 13، 22، 24 کامل می‌شود و بخشی از فاز 14 در سال آینده تکمیل خواهد شد. به طور کلی همه فازهای باقی مانده پارس جنوبی به جز فاز 11 تا پایان سال 97 تکمیل می‌شوند.

    وی در مورد برنامه‌های سال 97 پارس جنوبی توضیح داد: راه‌اندازی ردیف دوم پالایشگاه فاز 13 و تولید از سکوی  A14 محقق شد و ردیف اول پالایشگاه فازهای 22 تا 24 راه‌اندازی می‌شود. همچنین ردیف سوم پالایشگاه 13 در تیرماه و ردیف دوم پالایشگاه‌های فازهای 22 تا 24 در مردادماه راه‌اندازی خواهد شد .ردیف چهارم فاز 13 در مرداد، تولید از فازC 14 در شهریور، تولید از سکوی 22، سکوی D13  و سکوی B13 در مهر، ردیف سوم پالایشگاه فازهای 22 تا 24 و تولید از سکوی  A24 در مهر و ردیف چهارم پالایشگاه 22 تا 24 در آذر محقق می‌شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو