عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان :

تامین مالی جمعی اهرمی قوی برای حمایت از تولید داخل

عصر بازار- حمید رضا مهرآور، تامین مالی جمعی یا crowd funding را اهرم قوی برای تامین مالی استارتاپ ها، ایده های نو و صنایع کوچک دانست و گفت: تصویب دستور العمل تامین مالی جمعی در شورای عالی بورس اتفاق بسیار خوبی برای بازار سرمایه است که به افزایش نقش این بازار در تامین مالی اقتصاد کمک بسزایی می کند.

تامین مالی جمعی اهرمی قوی برای حمایت از تولید داخل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سامان درباره استفاده از روش تامین مالی جمعی در بازارهای دنیا گفت: تامین مالی جمعی برای اولین بار در بحران اقتصادی سال 2008 شکل گرفت. در آن سال بانک ها به دلیل بحران اقتصادی تمایل نداشتند به صنعتگران، فعالیت های نوپا یا کسانی که قصد داشتند فعالیت اقتصادی داشته باشند ، تسهیلات بدهند.

    وی با اشاره به اینکه در بحران مالی سال 2008 تامین مالی به خصوص برای صنایع و بنگاه های کوچک معضل بزرگی شده بود، گفت: این گروه افراد هم برای اینکه بتوانند فعالیت خودشان ادامه بدهند به دنبال روش های جایگزین بودند.

    این کارشناس بازار سرمایه تامین مالی جمعی را کمک گرفتن از بقیه دانست و این گونه مثال زد: این نحوه تامین مالی در ابعاد کوچک مانند صندوق های خانوادگی است که از افراد خانواده تامین مالی می کنند.

    وی ادامه داد: با بزرگتر شدن دایره این روش تامین مالی، افراد بیشتری از جامعه به تامین مالی یک طرح، استارتاپ یا شرکتی که نیاز به نقدینگی دارد، کمک می کنند تا مشکل خودش را حل کند و به بهره برداری برسد.

    این کارگزار بازار سرمایه با اشاره به اینکه در دنیا هم شرکت های استارتاپ به سرعت در حال گسترش هستند، گفت: در ایران هم با توجه به حمایت های خوب دولت و اقدامات بسیار سنجیده فرابورس ایران برای شناساندن استارتاپ ها به جامعه، فرهنگ استارتاپی توسعه خوبی یافته است.

    مهرآور درباره گروه های استارتاپی گفت: این گروه ها معمول جوان های دانشگاهی هستند که ایدهای بسیار خوب و کارساز دارند، اما از سوی دیگر منابع لازم برای اجرایی کردن این پروژه ها را ندارند. تامین مالی جمعی می تواند به این گروه از افراد کمک کند تا بتوانند طرح ها و پروژه هایشان را تامین مالی کنند و به بهره وری برسانند.

    مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در ادامه افزود: بازار سرمایه می تواند نقش بسیار خوبی برای معرفی طرح ها و تامین مالی آنها داشته باشد.

    وی به شعار سال جاری و تاکید بر حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال سال تولید ملی هم نام گذاری شده، این روش تامین مالی می تواند اهرم قوی بری دلگرم کردن و حمایت از تولید کنندگان جامعه باشد.

    برچسب ها