عصر خودرو

خبرگزاری 'Dire' ایتالیا :

ایران برای سرمایه گذاری بسیار جذاب است

عصر بازار- خبرگزاری 'Dire' ایتالیا با اشاره به نشستی با عنوان ' فرصت ها و حساسیت ها در روابط تجاری میان ایتالیا و ایران' در دانشگاه 'نیکولو کوزانو' در رم نوشت: ایران یکی از کشورهای بسیار جذاب برای سرمایه گذاری است.

ایران برای سرمایه گذاری بسیار جذاب است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، خبرگزاری 'دیره' روز پنجشنبه افزود: ایران با جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر و موقعیت جغرافیایی که آن را در مرکز آسیا قرار داده و دسترسی به یک بازار 600 میلیون نفری را تضمین می کند، در این لحظه یکی از کشورهای بسیار جذاب برای سرمایه گذاری است.
    این خبرگزاری با اشاره به میز گردی که روز گذشته (چهارشنبه) در دانشگاه 'نیکولو کوزانو' برگزار شد نوشت: این نشست لحظه ای برای کاوش در منافع بالقوه شرکت های ایتالیایی در لحظه حساس در روابط با تهران بود.
    'سیمونه پترونی' مشاور مرکز اداره کل وزارت امور خارجه ایتالیا در این نشست گفت: روابط تجاری و دوستی ( با ایران) یک واقعیت است. مبادلات میان دو کشور در سال 2017 به 5.1 میلیارد یورو رسید و ایتالیا معرف یک شریک مهم تجاری ایران در اتحادیه اروپا است و بسیاری از شرکت های ایتالیایی قراردادهایی را در زمینه های مختلف با ایران منعقد کرده اند.
    'ماریو ریسو ' رئیس رشته اقتصاد دانشگاه کوزانو گفت: ایران یک واقعیتی است که باید مطالعه شود نیاز به سرمایه انسانی است که توان مقابله با چالش های اقتصادی را در چارچوب دینامیکی که در حال تکامل است داشته باشد.
    'ائوگوستو دی جاچینتو ' مسئول دفتر موسسه ملی تجارت خارجی ایتالیا در تهران گفت: در حال حاضر ایران با علاقه به ماشین آلات، تجهیزات، فناوری و بخش داروسازی نگاه می کند. بخش انرژی های تجدید پذیر یک بخش جوان در ایران است و تاکنون هشت میلیون یورو سرمایه گذاری خصوصی جذب کرده است.
    در اواسط ماه ژوئن، (خرداد/تیر) دیداری میان سازمان انرژی های تجدید پذیر وزرات نیرو ایران با نمایندگان ایتالیایی برای همکاری در زمینه های مختلف بویژه مبادله نیرو و صلاحیت ها پیش بینی شده است.
    این خبرگزاری نوشت: ایران علاوه بر منابع غنی نفت و گاز، دارای معادن مختلف است و 67 نوع معدن از جمله معدن روی دارد و نخستین تولید کننده جهانی آن محسوب می شود همچنین معادن نمک، نقره، طلا، زغال و آلومینیوم که اکثر آنها قابل استخراج بوده و هنوز دست نخورده مانده اند.
    اصلاحاتی که تهران در حال انجام آن است باعث کمک به ورود سرمایه های خصوصی شده است همچنین تدابیری برای ثبات اقتصادی بویژه ایجاد 7 منطقه آزاد و 17 منطقه اقتصادی ویژه برای سبک کردن فشارهای مالیاتی و تسهیلات اداری در نظر گرفته شده است. از زمانی که راه ایران به بازارهای جهانی گشوده شده است اوضاع بسیار بهبود یافته است.
    'فابیو موسو' نایب رئیس دانشگاه اوربینو نیز در این نشست اظهار داشت: 'تصمیم امریکا مبنی بر عقب نشینی از توافق هسته ای و تحمیل تحریم های جدید اقتصادی علیه ایران، اتحادیه اروپا را در موقعیتی لغزنده قرار می دهد. اگر به روابط اقتصادی با ایران ادامه دهیم، روابط سیاسی با واشنگتن را به خطر می اندازیم'.
    موسو افزود: تولیدات ناخالص ملی پس از انعطاف در سال های 2012 و 2015 و از آغاز 2016 بطور دائم افزایش یافته و بیکاری نیز از 12 درصد به 10 درصد و تورم از 26 درصد به 8.8 درصد کاهش داشت.
    «مهدی فیروزان» مدیرعامل موسسه شهر کتاب نیز در حاشیه این نشست به خبرگزاری دیره گفت: بدلیل تحریم های اقتصادی علیه ایران، ما نتوانستیم نرم افزارهای رایج تر را برای ایجاد کتاب های الکترونی خریداری کنیم و بدین صورت شرکت من مجبور به ساخت این نرم افزار از صفر شد . ما 230 هزار دلار سرمایه گذاری کردیم اما پس از چهار سال بیش از سه میلیون دلار فروش کردیم. تحریم های اقتصادی امریکا قبلا نیز بیهوده بودند و اکنون نیز بیهوده خواهند بود. مهندسان ما چیزی کمتر از امریکایی ها ندارند.
    به عقیده او، اقتصاد همانند یک رودخانه است که نمی توان آن را نگه داشت. محدودیت های اقتصادی اعمال شده از سوی کشورهای غربی مانع تجارت شرکت های ایرانی با کشورهای مرزی نشد، در منطقه ای که 600 میلیون نفر زندگی می کنند، شامل 10 درصد جمعیت جهانی می شود.
    وی با اشاره به موضع اتحادیه اروپا در قبال برجام پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای گفت: اروپا با احترام به برجام شایستگی بزرگی را از خود نشان داد. شرایط دشوار است اما خوشبختانه اروپا یک موضع مستقل از امریکا اتخاذ کرده و به کار برای پیدا کردن یک راه حل برای اجرای آن ادامه می دهد.

    برچسب ها