عصر خودرو

افزایش میزان وام "تسه"ها همراه با افزایش سود تسهیلات

عصر بازار: طبق مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار‏ تامین تسهیلات مسکن توسط تسه ها افزایش داشته و سود این تسهیلات نیز از ۱۶ درصد به ۱۸.۵ درصد رسید.

افزایش میزان وام "تسه"ها همراه با افزایش سود تسهیلات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصربازار” طبق مصوبه 18 آذر ماه شورای پول و اعتبار‏‌‏‌‏‏، سقف تسهیلات مسکن از محل گواهی حق تقدم اسستفاده از تسهیلات میکن ”تسه” افزایش یافت. همچنین سود تسهیلات این اوراق نیز که پیش از این 16 درصد بود‏ با 2.5 درصد افزایش به 18.5 درصد رسید.

    طبق مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار‏، میزان تسهیلات مسکن در شهر تهران به 60 میلیون تومان رسید و برای هر وام‏‌120  ورقه لازم است. همچنین در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر‏‌سقف این تسهیلات 50 میلیون تومان با نیاز به 100 ورقه تسه و در سایر مناطق شهری نیز وام با این اوراق تا سقف 40 میلیون و 80 ورقه تسه تامین می شود.

    گفتنی است این شرایط برای تسه های آبان سال جاری به بعد قابل اجراست و تسه های پیش از این تاریخ با شرایط قبلی یعنی وام 50 میلیون تومان برای زوج ها و 35 میلیون تومانی برای سایرین خواهد بود.
    لازم به ذکر است محدودیت معاملاتی تسه ها که پیش از این تا سقف 90 ورقه معاملاتی برای هر کد معاملاتی بود‏‏، برای معاملات تسه های پس از آبان سال جاری به 140 ورقه افزایش خواهد داشت. محدودیت فروش این اوراق نیز برای تسه های پیش از آبان سال جاری دو ماه و از آذر ماه سال جاری به بعد چهار ماه خواهد بود.

    همچنین ثبت درخواست بیش از این مقدار فقط توسط بانک مسکن یا کارگزاری بانک مسکن می تواند انجام شود.

    برچسب ها