عصر خودرو

مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان:

با اصلاحات سازمان بورس، بازار سرمایه به استانداردهای جهانی نزدیک شد

عصر بازار- اصلاحات قانونی با هدف مقررات زدایی اقدام مثبتی است که سازمان بورس از سال گذشته آغاز کرد. بحث قانون زدایی در همه بازارهای دنیا وجود دارد و لازم است قوانین و مقررات متناسب با تغییراتی که در محیط فعالیت صورت می گیرد، تعدیلات دوره ای داشته باشد.باید بازخوردهای این اصلاحات بررسی شود و چرخه بازنگری قوانین هر چند سال یکبار ادامه داشته باشد.

با اصلاحات سازمان بورس، بازار سرمایه به استانداردهای جهانی نزدیک شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، علی تیموری شندی، مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان به اصلاحات قانونی توسعه محور سازمان بورس اوراق بهادار در سال گذشته اشاره کرد ، گفت: بازنگری در قوانین اتفاق خوبی بود که سال گذشته توسط سازمان بورس انجام شد و توسعه بازار سرمایه را رقم زد.

    وی بازنگری  و اصلاح قوانین در سال گذشته را منوط به بازار ندانست و گفت: سال گذشته در حوزه نهادهای مالی هم  اصلاحات قوانین ومقررات رخ داد و مقررات جدید و قابل توجهی ابلاغ شد.

    مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان تاکید کرد: باید منتظر ماند تا اثر این تغییرات را در میزان افزایش عمق بازار، گردش معاملات، فعالیت بهینه نهادها، افزایش شفافیت بازار بیشتر لمس کرد.

    وی چنین اصلاحاتی را با هدف مقررات زدایی مثبت ارزیابی کرد و گفت: بحث قانون زدایی در همه بازارهای دنیا وجود دارد و لازم است قوانین و مقررات متناسب با تغییراتی که در محیط فعالیت صورت می گیرد ، تعدیلات دوره ای  داشته باشد. باید بازخوردهای این اصلاحات بررسی شود و چرخه بازنگری قوانین هر چند سال یکبار ادامه داشته باشد.

    تیموری شندی ادامه داد: بازارهایی پویا هستند که قوانین و مقررات آنها متناسب با تغییراتی که اتفاق می افتد خودشان را تعدیل کنند و با شرایط جدید تطبیق داشته باشند.

    این کارشناس بازار سرمایه روند سازمان بورس برای اصلاح و بازنگری قوانین را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این روند را به فال نیک میگیریم و امید است این تغییرات به گونه ای باشد که به بزرگتر شدن و عمیق تر شدن بازار کمک کند. این مشخصاتی است که همه بازارهای پیشرفته باید داشته باشند و بازار ما هم در حال رسیدن به این استانداردهای لازم است.

    مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان از بررسی سه هزار میلیارد تومان اوراق برای انتشار در بازار سرمایه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر چند اوراق با حجم قابل توجه در حال بررسی است.

    تیموری با تاکید بر استقبال شرکت های خصوصی برای تامین مالی از بازار سرمایه گفت: در حال حاضر حجم قابل توجهی اوراق در صنعت پتروشیمی، ارتباطات و چند صنعت بزرگ دیگر در حال بررسی وآماده سازی است که اگر شرایط پذیرش در بازار سرمایه را احراز کنند تا پایان سال نزدیک 3 هزار میلیارد تومان از انواع اوراق در بازار سرمایه منتشر خواهد شد.

    وی همچنین درباره پیش بینی روند بازار و صنایع برتر در سال جاری گفت: صنایع صادرات محور بازار سرمایه در شرایط خوبی قرار دارند هرچند اگر تحریم های اقتصادی از سوی آمریکا برای ایران شکل و شمایل جدیدی پیدا کند ،کلیت اقتصاد را متاثر خواهد کرد اما صنایع بازار سرمایه از شرایط خوبی برخوردارند.

    مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان با اشاره به باز شدن پتانسیل پنهان نرخ دلار و واقعی شدن قیمت  ارز گفت: در شرایط جدید صنایع صادرات محور بازار، شرکت های کامودیتی و پتروشیمی ها می توانند گزینه های خوبی برای سرمایه گذاری باشند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو