عصر خودرو

طرح توسعه ۲۳ مخزن نفتی در خوزستان تصویب شد

عصر بازار- استاندار خوزستان از تصویب طرح توسعه ۲۹ مخزن نفتی با رقم ۵.۵ میلیارد دلار در شورای اقتصاد کشور خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ظرف مدت دو سال روزانه بین ۲۷۰ تا ۳۶۰ هزار بشکه به تولید نفت کشور افزوده می‌شود و ۴ درصد از اعتبار این پروژه نیز به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در نظر گرفته شده است.

طرح توسعه ۲۳ مخزن نفتی در خوزستان تصویب شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، غلامرضا شریعتی روز سه شنبه 8 خرداد ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: امروز طرح توسعه 29 مخزن نفتی در نشست شورای اقتصاد کشور به تصویب رسید که از این 29 مخزن 27 عدد در محدوده مناطق نفتخیز جنوب قرار دارد و از این تعداد 23 مخزن در استان خوزستان واقع می‌شود.

    استاندار خوزستان افزود: ارزش کل این طرح 5.5 میلیارد دلار است که قرار است طی دو سال هزینه شود و سهم مناطق نفت خیز جنوب از این اعتبار 4.6 میلیارد دلار است که با هزینه آن حدود 20 تا 25 هزار فرصت شغلی مستقیم و به تبع آن تعداد زیادی شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

    شریعتی تصریح کرد: 4 درصد از این مبلغ معادل 222 میلیون دلار به عنوان مسئولیت اجتماعی پروژه در نظر گرفته شده که سهم مناطق نفت خیز جنوب 186 میلیون دلار و سهم استان خوزستان بیش از 160 میلیون دلار است که قرار شد در طول 2 سال این اعتبار در کلیه حوزه‌های زیرساختی هزینه شود.

    وی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که توزیع این اعتبارات از سوی شورای برنامه‌ریزی استان تعیین خواهد شد و استان می‌تواند در جهت توسعه و ارتقای شاخص‌ها این بودجه را هزینه کند و زمینه اشتغال جدی در استان را فراهم کند.

    استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین بنا شد در اجرای این طرح از نیروی بومی و متخصص استان استفاده شود و در همین راستا حمایت‌های جدی از سازمان فنی حرفه‌ای و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان انجام شد تا نیروی ماهر و تکنسین مربوط به این حوزه‌ها تربیت شود.

    شریعتی عنوان کرد: با انجام این سرمایه‌گذاری که در قالب آن مخازن نفتی بازسازی و نوسازی خواهد شد افت تولید نفت سالانه کشور جبران می‌شود و روزانه بین 270 تا 360 هزار بشکه تولید نفت افزایش پیدا خواهد کرد که کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو