عصر خودرو

معاون فناوری شرکت صنایع یاس ارغوانی :

بانکداری خُرد در دست فین تک‌ها

عصر بازار- معاون فناوری شرکت صنایع یاس ارغوانی گفت: در آینده بخش عمده تراکنش خُرد از مسیر فین تک‌ها انجام می‌شود و بانک‌ها باید به سمت ایجاد پلتفرم و اشتراک‌گذاری آن برای سرمایه‌گذاری استارتاپ ها حرکت کنند.

بانکداری خُرد در دست فین تک‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، مسعود خرقانی ، روند بانکداری خُرد در کشور را در حال تغییر دانست و اظهارداشت: این تغییر روند به‌گونه‌ای در حال وقوع است که بانک‌ها نیز ناگزیر هستند بنا به سلایق مشتری و نیازمندی‌های او رفتار کنند.

    وی افزود: می‌توان گفت این روند به سمتی می‌رود که نقش فین تک‌ها و صنایع کوچک مالی به‌ خصوص در حوزه پرداخت که اکثر فعالیت‌های بانکداری خرد بر محور آن می‌چرخد پُررنگ‌تر خواهد شد.

    خرقانی در پاسخ به این پرسش که بانک‌ها در این روند چه رویکردی را باید در پیش بگیرند، اظهارداشت: بانک‌ها باید به‌ جای سرمایه‌گذاری مستقیم روی سرویس‌ها و خدماتی که فین تک‌ها ایجاد کرده‌اند یا می‌توانند ایجاد کنند، با ایجاد یک پلتفرم و اشتراک‌گذاری آن روی فین تک‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

    وی ادامه داد: در این روند بانکی موفق‌تر است که به سمت ایجاد پلتفرم و زیرساخت حرکت کرده است. معاون فناوری شرکت صنایع یاس ارغوانی با اشاره به اینکه هم‌ اکنون برخی فین تک ها روزی 500 الی 10 هزار تراکنش دارند یادآور شد: اگر باز فین تک‌ها بزرگ و بر فرض مثال 30 میلیونی شوند دیگر پلتفرم آن فین تک پاسخگو نیست و در این بخش نیاز به سرمایه‌گذاری یک شرکت فناوری اطلاعات دارد.

    وی ادامه داد: در این مرحله یک بانک آگاه می‌تواند آن پلتفرم را ایجاد و در اختیار فین‌تک ها قرار دهند تا یک بازی برد - برد ایجاد شود. این پلتفرم می‌تواند از قالب API تا سخت‌افزار و زیرساخت باشد تا بانک به‌ عنوان یک سرویس‌دهنده بیزینس مدل Bankas service را پیاده‌سازی کند.

    خرقانی خاطرنشان کرد: آینده صنعت بانکداری با روندهای موجود بیانگر این است با فعالیت فین تک ها در بخش بانکداری خُرد بخش قسمت اعظم تراکنش‌های خرد در این بخش انجام می‌شود و درنهایت تنها جابجایی اصلی منابع مالی بر عهده بانک‌ها خواهد بود.

    وی تاکید کرد: در آینده بانک‌ها تنها به مشتریان خود مشاوره‌های سرمایه‌گذاری مالی اراِئه می‌دهند و همچنان وظایفی از قبیل پرداخت، تخصیص تسهیلات را بر عهده خواهند داشت و این نهادهای مالی باید با هوشمندی و تکیه‌بر دانش داده‌کاوی، بیگ دیتا و هوش مصنوعی قدرت خود را حفظ کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو