عصر خودرو

یک روزنامه اسپانیایی نوشت؛

شرکت های تجاری نباید نگران همکاری با ایران باشند

عصر بازار- روزنامه ال پاییس در گزارشی نوشت : شرکت های کوچک و متوسط که در بازار ایران حضور دارند ، نباید از تحریم آمریکا ترسی داشته باشند و باید همچنان به همکاری خود با تهران ادامه دهند.

شرکت های تجاری نباید نگران همکاری با ایران باشند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، ال پاییس ادامه داد : 'ایگناسیو بارتولومه« یکی‌ از بنیانگذاران دفتر مشاوره «ها تو گو (How 2 Go )»، که به شرکت های کوچک و متوسط برای گسترش روابط تجاری در خارج از کشور کمک می کند، گفت : تحریم ایران را باتوجه به تبلیغات انتخاباتی ترامپ پیش بینی می کردیم.
    «آلفردو بونت» رئیس بخش بین المللی اتاق بازرگانی اسپانیا نیز می گوید : نقض توافق هسته ای از سوی امریکا ، یک خبر بسیار بد است.
    وی افزود :پس از امضای توافق ، ایران بار دیگر به صادرات نفت در حجم بالا پرداخت و درآمد های زیادی از این طریق بدست آورد که موجب افزایش واردات و سرمایه گذاری خارجی شده است.
    روزنامه تصریح کرد :دفتر مشاوره ها تو گو از این فرصت استفاده کرده و از ماه مه 2015 با باز گشایی دفترش در تهران ، به استقرار بیش از 100 شرکت اسپانیایی ، مراکشی و انگلیسی‌ در ایران و 30 شرکت ایرانی در اسپانیا کمک کرد .
    این نشریه خاطرنشان ساخت :تراز تجاری بین دو کشور همیشه برای اسپانیا منفی‌ بوده زیرا واردات نفت از ایران همشیه بسیار بیشتر از صادرات کالاهای اسپانیایی است.
    به گفته موسسه تجارت خارجی‌ اسپانیا ، در سال 2016 پس از توافق هسته ای بین واشنگتن و تهران ، صادرات اسپانیا به ایران با افزایشی‌ 54 درصدی به 360 میلیون یورو رسید.
    «انریکه خوآرز» یکی دیگر از مدیران ها تو گو گفت :اعلام فهرست کامل شرکت هایی‌ که در ایران فعالیت دارند، پیچیده است زیرا بسیار از آنها از اقدامات انتقامی آمریکا می‌ ترسند .
    وی تصریح کرد :شرکت های بزرگی که در ایران فعالیت می‌ کنند ، بسیاری مواقع آن را از طریق شعبه ها انجام می‌ دهند.
    بر اساس گزارش شرکت ها تو گو ، استقرار شرکت های کوچک و متوسط در ایران که یک بازار جدید ، در حال رشد و نیازمند به خرید محصولات می باشد ، بسیار آسانتر است .
    به عقیده ایگناسیو بارتولومه ، به خاطر از سرگیری تحریم ها ترس زیادی بین شرکت ها ایجاد شده است اما شرکت های اروپایی بسیاری هستند که در تهران منافع دارند .
    وی معتقد است که شرکت های کوچک نباید از جریمه هایی که آمریکا اعمال و آنان را تهدید می‌ کند ، بترسند زیرا تهدیدهای ترامپ ، بافت تجاری در ایران را تغییر نخواهد داد.
    اتاق بازرگانی اسپانیا نیز آشکارا اعلام کرد که شرکت هایی که منافع تجاری در آمریکا ندارند باید به تلاش و کسب و کار در ایران ادامه دهند .شرکت های کوچک و متوسط اسپانیایی بسیاری وجود دارند که محصولات خود را به تهران صادر می‌ کنند و نباید مشکلی‌ داشته باشند .
    ایران در سال های گذشته به دلیل تحریم ها ، قطار نوآوری تکنولوژیکی‌ را از دست داد و اکنون نمی‌ خواهد یک اقتصاد کاملا وابسته به نفت باشد .به همین دلیل ، قصد سرمایه گذاری درآمد حاصل از نفت را در بخش های دیگر برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود دارد .
    این روزنامه در پایان نوشت : می‌ دانیم که آمریکا ، عربستان سعودی و اسراییل ، منافع مشترکی علیه ایران دارند. اما نباید ترسید، باید به این بازار توجه کرد و این یک فرصت است که نباید از دست داد.

    برچسب ها