عصر خودرو

سفیر اتریش:

۵۰۰ شرکت اتریشی با ایران ارتباط مستقیم دارند

عصر بازار- سفر اتریش در تهران از ارتباط مستقیم ۵۰۰ شرکت اتریشی با شرکت های ایرانی خبر داد و خواستار تبادل اقتصادی و صنعتی بین بخش خصوصی دو کشور شد.

۵۰۰ شرکت اتریشی با ایران ارتباط مستقیم دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «اشتفان شُلتس» در دیدار با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از سهم 97 درصدی صنایع کوچک و متوسط (SME) در صنعت این کشور خبر داد.
    به گفته این دیپلمات ارشد، اتریش از منابع نفتی و منابع طبیعی خاصی بهره مند نیست، بلکه سرمایه اصلی این کشور بهره مندی از توانمندی نیروی انسانی است.
    وی بیان داشت: ما از افزایش همکاری بین دو کشور استقبال می کنیم و آمادگی داریم بین صنایع کوچک و متوسط تعامل دو سویه برقرار کنیم.
    شلتس همچنین افزایش صادرات واحدهای صنعتی کوچک را مورد تاکید قرار داد و خواستار تبادل اقتصادی و صنعتی بین بخش خصوصی دو کشور شد.

    ** هدفگذاری صاردات 3 میلیارد دلاری
    در این دیدار، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به فعالیت 85 هزار واحد صنعتی در کل کشور اشاره کرد و گفت: 92 درصد این واحدها را صنایع کوچک با اشتغالی افزون بر یک میلیون و 300 هزار نفر تشکیل می دهند.
    «صادق نجفی» اظهار داشت: با توجه به سهم 97 درصدی صنایع کوچک در کشور اتریش، خواهان بهره مندی از تجربه های صنعتگران این کشور برای بهبود وضعیت صنایع کوچک و متوسط هستیم.
    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران خاطرنشان کرد: تعامل موثر واحدهای صنعتی کوچک ایران و اتریش فضای مناسبی را برای سرمایه گذاری های مشترک و افزایش صادرات بین دو کشور فراهم خواهد کرد.
    وی در پایان افزایش صادرات صنایع کوچک و متوسط را از برنامه های اصلی این سازمان برشمرد و گفت: برای امسال صادرات سه میلیارد دلار محصولات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط هدفگذاری شده که امیدواریم با توانمند سازی این بخش از صنایع، محقق شود.
    پس از رفع تحریم‌ها و امضای برجام، اتریش نخستین کشوری بود که هیات بزرگی به ریاست رئیس‌ جمهوری وقت این کشور راهی ایران کرد به دنبال آن ایران هم هیات 120 نفره‌ای را به وین فرستاد و توافقنامه‌های خوبی برای آینده روابط، میان دو کشور به امضا رسید.

    برچسب ها